De covid-19 regels, het WHS systeem en het digitaal invoeren van de scores, ze lijken al weer routine te worden. En de baan begint ook al weer flink bij te kleuren. Maar daar moest wel wat voor gedaan worden.

De Baco heeft de afgelopen weken met een club vrijwilligers de divots in de baan zoveel mogelijk opgevuld en ingezaaid. Als het weer een beetje meewerkt en we allemaal losgeslagen plaggen weer terugleggen en aandrukken, de juiste paadjes gebruiken enzovoort , gaat het weer lukken met onze mooie baan.

Op de C holes wordt gewerkt aan vernieuwing en verbetering van het beregeningssysteem,  wat de komende weken nog wat ongemak kan veroorzaken. En op de plekken waar de vogels hebben huisgehouden, hebben de greenkeepers de schade hersteld, zand gestort en is er ook ruim ingezaaid. Voorlopig zijn, in overleg met de baan, de herstelde gedeeltes niet aangeduid als GUR. Dus gewoon spelen zoals de bal ligt. Mocht het anders worden, laten we dat onmiddellijk weten.

In de baan zijn nog wat drainage sleuven zichtbaar, die mag je ontwijken (als GUR). En tot 1 mei mogen we op het laaggemaaide gras (fairwayhoogte of minder) nog plaatsen. Als ook nog alle vogelkastjes bezet raken, wordt het helemaal een feest om een rondje te lopen.

En degene die hun WHS hcp bijhouden, hebben gemerkt dat het principe eigenlijk best simpel is . De WHS hcp is het gemiddelde van de beste 8 scores van de laatste 20 qualifying scores. Maar het kan soms onverwachte effecten hebben. Een relatief goed rondje hoeft niet altijd een Hcp verlaging op te leveren. Op de Ngf site, als je wilt, kun je onder de motorkap van de berekeningen kijken.

Voor de volledigheid, tot en met de laatste hole, uitholen en alle slagen noteren. Bij een stableford wedstrijd kan het gebeuren dat je op een hole geen punt meer kunt halen. Om de snelheid in de baan te bevorderen, mag je dan de bal oppakken en op de kaart een 11 noteren. En anders noteer je gewoon alle slagen.

Vul die dan wel pas in op de volgende afslagplaats , inclusief de slagen van degene van wie je marker bent.

Na afloop van de wedstrijd even met je marker de score checken en invoeren in Egolf4U . Als marker krijg je na afloop een mailtje ter goedkeuring. Let op dit mailtje, bij de meesten werkt het prima, maar bij sommigen lijkt het markermailtje niet door te komen. Samen met de leverancier van Egolf4U wordt geprobeerd dat op te lossen.

Dus al met al, we hopen voor een ieder op een mooi golfseizoen. Mocht je nog vragen over de baan, de golfregels of opmerkingen over het WHS systeem hebben, laat het ons weten: rehaco@gcspaarnwoude.nl

Baco en Rehaco,

13 april 2021