Na een week eerder de openingswedstrijd in teamverband stond afgelopen zondag, 1e Paasdag, de eerste qualifying clubwedstrijd op het programma. Even kijken hoe we er voor staan na de winter en met een nieuw handicap-systeem.

Samen met mijn flightgenoten, Mike, Angelo en Pepijn, begonnen we de wedstrijd. Mike vroeg nog of ik het niet vervelend vond met 3 mannen, maar eigenlijk vind ik dat prima, eigen ritme, eigen tempo, altijd als laatste afslaan; prima! En dat bleek.

Waar er 2 wat roestig uit de winter kwamen ging Mike helemaal los op de eerste 9. Indrukwekkend, met 2 onder de baan na 9 holes. Was dan ook meer aan het genieten van zijn spel dan bezig met mijn eigen spel, wat ook best lekker ging.

De tweede 9 kwamen de andere 2 ook lekker op gang, slopen er wat kleine foutjes in bij Mike en mij, maar hielden we elkaar allemaal scherp. Aan het einde van de ronde tellen. En tot mijn verbazing kwam ik net een puntje hoger (41SF) uit dan Mike, wat me een maand lang een parkeerplaats voor de deur oplevert!

Mannen, dank voor de leuke flight en de mooie 1e Paasdag! Een heerlijk begin van het seizoen. En wat het nieuwe handicap-systeem (WHS) betreft; in de oude wereld was ik voor het eerst in mijn golfcarrière “single” geworden (9.9), nu moet ik genoegen nemen met 10.0. Ik ben hoe dan ook een blij ei, met Pasen!

Wedstrijdleiding, bedankt voor de organisatie, hoop gauw weer op een vol terras en mooie speeches, voor het echte clubgevoel!

Liesbeth

19 april 2021