Zondag 1-8-2021 werd er de vossenjacht gespeeld door onze club.  De vossen bestonden uit Good Old Ad Wessels , Gauke de Vries, Tom Terpstra en nieuwkomer Bob Kraan. Nou de vossen deden het uitstekend met birdies op 4,5,12,13 en 17 maakte ze het ons knap lastig.

Na afloop hoorde ik van Ad dat vooral Bob Kraan met een super birdie op 17 een grote inbreng had op de gemaakte score. Bob bij de professionals tijdens de pro-am ook wel bekend als “bonnetje Kraan” maakte een downhill van ruime 8 meter en ik denk dat menig team daar hun Waterloo vonden.

Ons team bestaand uit Irma Molin, Ed Baas, Dirk van Oijen en Ruud Bossen gingen rond 10 uur van start met paraplu in de aanslag want er werd wel enige regen van betekenis voorspeld.

Gelukkig bleef op een fikse bui rond 11 uur de regen aardig weg en werd het voor de deelnemers een aangename dag.

Wij begonnen met bogey op 1 wat ons een 0 opleverde maar bij hole 2 ging het lopen, na snel 2 plussen te hebben gemaakt kwamen we bij de holes waar de vossen 2 birdies achter elkaar maakte 4 en Ruud had op beide holes een goede kans voor birdie maar beide werden gelipt en een par en een 0 tot gevolg.

Mede door prima putwerk van Dirk werden de eerste 9 afgesloten met 6 plussen wat ons een goede score leek, Irma die de administratie bij hield en de eerste 9 weinig aan de score heeft bij kunnen dragen stroopte haar mouwen op en liet zien dat de vechtersmentaliteit in haar naar boven kwam. Zo voorkwam ze al snel op 11 en 12 dat er minnetjes op ons formulier kwamen.

Die minnetjes kwamen er toch door de prima birdies op 12 en 13 van de vossen, maar vanaf dat moment stond Ed Baas op na een goede par op 14 en de spirit was weer terug.

Met nog twee holes te gaan weer op 6 plussen werd het hoogte punt van de dag bereikt, Dirk die wist dat de vossen en birdie hadden gemaakt op 17 , lag op 8 meter van de vlag buiten de green, met een ferme tik rolde de bal tergend langzaam in de hole en werd dit plusje met een schreeuw gevierd.

Op 18 aangekomen had Irma met 3 slagen de green bereikt en met een nette 2 putt werd ons achtste plusje op de kaart bijgeschreven.

Een goed resultaat maar we wisten niet hoe de andere teams het hadden gedaan. Helaas door de Corona was er ook geen prijsuitreiking dus maar wachten wanneer de uitslag werd doorgemaild.

Om 19.00 uur kwam de mail binnen en ja we hadden gewonnen, een gelijke stand met team 6 maar door een beter resultaat op de laatste 6 toch eerste.

Helaas geen bloemen en champagne vanwege de Corona maar dat halen we nog wel een keer in.

Onze dank gaat uit naar de Vossen, wedstrijdleiding en de sponsor Golfbaan Spaarnwoude tevens een woord van dank voor de bediening die ons prima verzorgde, Andrea bedankt voor de krakelingen.

Irma Molin , Dirk van Oijen , Ed Baas, Ruud Bossen

2 augustus 2021