Ad Wessels trofee

Ons team bestond uit Nannie, Caja, Sabina en Sonja en wij mochten op deze warme zonnige hitteGOLFdag om 9 uur afslaan. We begonnen alle 4 met nette afslagen en konden gelukkig meteen een par scoren waar de vossen (Ad, Gauke, Bob en Craig) een bogey maakte. Mooi, meteen op de eerste hole de eerste plus in de pocket! En zo volgde gelukkig meteen nog 2 parren.

We zaten in een lekkere positieve flow, de hittegolf viel ons door een verkoelend briesje gelukkig best mee, en iedereen wist her en der voor een mooie teambijdrage te zorgen. De teamspirit zat er dus goed in!

Mooie slagen, puttjes die soms helaas net niet vielen (strategie wissel: stok er dan maar uit halen, mocht niet baten), maar dan uit het niets een geweldige lange birdieputt die er wel in gaat! Wat dat betreft blijft golf inderdaad een verrassend spel! Wat overigens ook een erg leuke verrassing was, was dat Sabina aan iedereen die een birdie maakte een schattig “geluksvogeltje” gaf. Superaardige Marshall kwam ons nog gekoeld water brengen, wat een fantastische service!

We hadden hoe dan ook een topdag, gezellige flight met mooi teamwork, en dan ook nog te mogen winnen is helemaal een mooie afsluiting! Na afloop werd onze fantastische Ad geheel terecht in het zonnetje gezet, met een mooie slideshow van foto’s! Ook waren er gastspelers uitgenodigd, te weten Bart van der Does, Tim Boeljon, Ian Goor en Jürgen Boon!

Dank aan iedereen die deze dag mogelijk heeft gemaakt, dank aan de sponsor Golfbaan Spaarnwoude, dank aan de Marshalls, dank aan de greenkeepers voor hun mooie werk het hele jaar door, dank aan de wedstrijdleiding. Dank voor de mooie prijzen! Dit team is er volgend jaar weer bij!

Nannie Cohen, Caja Ausma, Sabina ter Braak, Sonja van Waalwijk van Doorn

Tegelijkertijd met de Ad Wessels trofee, was voor de wat hogere handicappers, de Spechtbokaal.

Op een zonovergoten  zondag met hoge temperaturen stonden ruim 40 vrouwen en mannen klaar om er een leuke en gezellige dag van te maken. Wat volgens mij, in de meeste gevallen wel is gelukt.
Onze flight bestond uit Marion, Ria, Herman en Charles. Startend vanaf D1, de vossen (met Ad) begonnen natuurlijk op E1. En terwijl de flightgenoten hun eerste bal keurig op de fairway lieten landen, ging mijn eerste al met een mooie stuit links het water in. Een niet zo goed begin, wat nog een vervolg kreeg,  de volgende bal (na de drop) ging rechts tussen de bomen. Toch met 4 op de green en twee putts later, door naar hole 2.
Tsja en dan moet je natuurlijk weer iets goedmaken, Drive net  naast de bunker links, slag 2 op de green op 3 meter van de hole en 1 putt, Birdie!. De rest van de d-holes liepen wel goed. Ook bij de anderen werden regelmatig punten gescoord. Tussentijds was er nog even tijd om te zien hoe je een vlag bewaakt (Ad) voor je collega pro (Craig) om de lijn duidelijk te maken.
Inmiddels was de temperatuur verder gestegen en werden de flessen weer gevuld met water. Werden handdoeken nat gemaakt en in de nek gelegd. En gingen we vrolijk verder met score van punten.  Een par hier een birdie daar en vooral veel bogeys. Dat telt lekker op.
In mijn geval werd het een uitstekende ronde, opnieuw een score boven de 40 punten. En met  maar  1 verloren bal, die op hole1. Ook de flightgenoten hadden goede scores, alleen  bij binnenkomst bleken ook in andere fights goede scores te zijn behaald.
Eerst werden de nearys bekend  gemaakt, Er was even wat verwarring doordat Jacques zowel zijn naam bij de heren als de dames had neergezet. Maar dat werd door de wedstrijdleiding snel opgelost. En dus was Marion uit mijn flight de dame die met de prijs naar huis ging.
Het werd spannend, iemand met 40 punten viel niet eens  in de prijzen!
Derde werd Huub met 41 punten, tweede werd Ton met 43 punten. En ik dus eerste met 44 punten! En ja mijn handicap is aanzienlijk gedaald, dus iedereen heeft weer kansen bij de volgende wedstrijden.
Rest mij om de sponsor van de mooie prijzen, Frans Broekkamp, te bedanken namens alle prijswinnaars. En natuurlijk de wedstrijdleiding voor de organisatie. En toen was het genieten van een meer dan terechte en mooie blijk van waardering door zowel de  aan als de club voor Ad Wessels.
Nannie, Caja, Sabina en Sonja gefeliciteerd met jullie overwinning op de vossen.
Charles Keijman
17-8-2022