Clubcompetities

ZOMERAVONDCOMPETITIES

Wij starten elk jaar op golfbaan Spaarnwoude met ingang van eind april de zomeravondcompetitie. U kunt zich inschrijven voor:

SENIORENCOMPETITIES

Senioren maandag
Wedstrijd die elke maandag gespeeld wordt door senioren, dames en heren, voor alle handicapcategorieën.
Gekozen kan worden voor 18 holes matchplay of 9 holes stableford.

Dinsdagsenioren
Wij zijn een mix van mannen en vrouwen, junior-senioren en echte senioren (wat leeftijd betreft dan). We lopen 9 holes of 18 holes, of rijden in een handicart. Maakt niet uit. Hopelijk kan het snel weer: ’s ochtends aan de starttafel met elkaar een kopje koffie drinken: gezellig, maar is geen verplichting. Wij houden elkaar scherp maar zonder ‘mes op tafel’ en na afloop zitten we nog even gezellig bij elkaar binnen of buiten op het terras.
Op dit moment bestaat onze (dinsdag)groep (opgericht op 7 april 1992) uit 70 leden en wij hebben de policy dat iedereen (van 55 t/m 99 jaar, man of vrouw) altijd welkom is om bij en met ons te komen spelen, wanneer er plaats is uiteraard.

Je kunt je per week inschrijven voor een 9- of 18-holes wedstrijd; Nico Weerman en Jolande van der Putten zijn de indelers/planners. Door het jaar heen ontvang je wanneer nodig per mail een nieuwsbrief van het Team Dinsdagsenioren, bestaande uit: Arlette de Wit, Nico Weerman, Paul Jansen, Piet Buter en Jolande van der Putten.

Wat kun je normaalgesproken verwachten gedurende het jaar:

Zomerseizoen: april tot met september
In het zomerseizoen spelen wij de de Zomercompetitie op de eerste drie dinsdagen van de maand. In de vierde week een spelvorm, waaronder een matchplay wedstrijd.
Winterseizoen: oktober tot en met maart
In het winterseizoen spelen wij de WinterMatchPlay: om de week een Matchplay wedstrijd; de andere dinsdagen vrijspelen (goed om weer eens te oefenen voor de zomer).
Voor de 18 holers op de E/D-D/E een dubbele tee-start. De 9 holers spelen op de C lus. En ter afwisseling 1 x per maand op een andere lus of een andere combinatie.

Dan hebben wij jaarlijks nog een aantal bijzondere activiteiten en golfdagen waarvoor je je kunt inschrijven, zoals: het Vlaggenspel (eind april) als opening van het zomerseizoen, het “Golfdagje Uit” (meestal begin juli) en de Vossenjacht (eind september), als afsluiting van het zomerseizoen.
Daarnaast in januari de Nieuwjaars’lunch’, ook voor de partners van de leden, (lekker en vooral gezellig) met bekendmaking van de winnaars uit alle wedstrijdcategorieën.

Senioren woensdag
De groep bestaat uit ca 50 enthousiaste leden van 50 jaar en ouder, van het mannelijke geslacht , die elke woensdag van het jaar, zomer en winter, rond 09.30 uur afslaan op het E/D en D/E circuit.
In het wedstrijd seizoen dat loopt van 1 april tot eind september spelen we 12 qualifing wedstrijden (6 strokeplay en 6 Stableford) die gelden voor de competitie alsmede een matchplay competitie.
Tegen het eind van het wedstrijdseizoen maken wij een 2 daags uitje naar een andere baan alwaar we een wedstrijd  spelen om ut rooie jassie
Na het wedstrijdseizoen plannen we een jaarafsluiting in het restaurant van Graan voor Visch, daarbij worden ook de partners uitgenodigd en worden de winnaars van de diverse competities gehuldigd.

Voor contact, vragen en opmerkingen m.b.t. de groep:
woensdagsenioren@gmail.com

Dames donderdag
Op donderdag is het bij de dames heel gezellig om te golfen.
Voorafgaand aan het golfen drinken we koffie en na het spelen komen we bij elkaar, op het terras of in restaurant Graan voor Visch. Gedurende het jaar worden er nog een aantal bijzondere teamwedstrijden georganiseerd. Hiervan krijgt iedere deelnemer vooraf bericht.

Een keer proberen?
Voor de dames die golfen, op donderdag, geldt géén maximum handicap.

Wij vinden het plezierig wanneer iemand die voor de eerste maal wil meedoen, of het een keer wil proberen, om vooraf even telefonisch contact met ons op te nemen. We kunnen je dan wegwijs maken en voorstellen aan de overige dames.

Alle dames die lid zijn van GC Spaarnwoude kunnen zich, vanaf 3 weken van tevoren, inschrijven op de website, Wedstrijden: DACO 18 of 9 holes. We spelen het hele jaar door.

Op de donderdagen spelen we elke maand één keer matchplay en een teamwedstrijd, de andere dagen speel je Qualifying. Bij ons staat de gezelligheid voorop.

Graag tot op de baan

Henny Terwijn

Vrijdag Vossen
Seniorenwedstrijd op vrijdag voor dames en heren voor alle handicapcategorieën.
Er kan voor 9 of 18 holes ingeschreven worden.
De wedstrijdvorm in het zomerseizoen is stableford met ca. 1 keer per maand een team-spelvorm.
In het winterseizoen wordt matchplay gespeeld.

BIRDIES EN CLUB53

De club van 53 is een eregalerij van golfers die minstens éénmaal een birdie hebben geslagen op alle achttien holes van de ED-lus tijdens qualifying wedstrijden over 18 holes van de ZACO (zomeravondcompetitie), WECO (weekendwedstrijden),
SECO (seniorenwedstrijden) en de DACO (Damescompetitie op donderdag) in de periode van 1 april tot en met 30 september.

Condors, Albatrossen en Eagles worden voor dit klassement als birdie aangemerkt.
Er is geen tijdslimiet gesteld aan het behalen van de van de birdies

Eén restrictie, de heren dienen te spelen van de witte of gele tees, de dames dienen te spelen van de gele, blauwe of rode tees.

Naast de eregalerij van de club van 53 wordt er jaarlijks een overzicht gepubliceerd van de behaalde birdies en de winnaars in de verschillende handicapcategorieën.

De handicapcategorieën zijn :
1:
-9 t/m 12;
2: 12,1 t/m 24
3: 24,1 t/m 54
Bij een gelijke stand is de hoogste handicap, peildatum  1 oktober, bepalend.

Cor van der Giesen
19 mei 2021