11 mei 2023 — Wij zijn derde geworden. Ik vind het een top prestatie aangezien we wat uitvallers hadden. Zo ook de laatste wedstrijd moesten we nog een vervanger regelen omdat Irma ziek was. Klaarblijkelijk was er een griepvirus actief, aangezien 3 van de 6, die ik benaderd had, ziek in bed lagen. Uiteindelijk heeft Nannie C. ingevallen, alleen had zij in de middag andere verplichtingen, waardoor we al met 2 punten achter stonden.

Zondag moesten we tegen de sterkste speler in de poule, De Haarlemmermeersche. We gingen uiteraard vol goede moed de baan in. Teams Helene en Daphne, Ilse en Doris en als laatste Nannie en Monique. Het weer was heerlijk, Helene zelfs met korte broek, en de baan lag er goed bij. De foursomes wonnen Helene en ik met 2 up, de overige team hadden verloren. We stonden dus hierna 6/2 achter.

Na de lunch de single matchplay. Op de buienradar hadden we onweer en regen zien aankomen, alleen wanneer deze zou overkomen was niet duidelijk. Rond 17 uur begon het te rommelen en al snel daarna begon de regen. Niet normaal dat er in zo’n korte tijd zoveel kan vallen. De wedstrijden werden dan ook met 1 uur stopgezet. Na een uurtje en een kopje thee, gingen we met zonneschijn weer de baan in. De baan was inmiddels aardig opdroogt, maar mochten bij plaatsen bij de plekken met tijdelijk water.

Wat we al dachten, kwam uit. We verloren dik, alleen Doris ons toppertje had 1 punt weten binnen te halen op de 18 hole, tegen de nummer 2. Uiteindelijk was de uitstand bekend: 15/3 verloren. Hierdoor was de Haarlemmermeersche poule kampioen geworden. Na de speeches en eten, namen we afscheid van de teams waar we het goed mee konden vinden.

Nannie nogmaals dank voor het invallen.
Super gedaan my super girls, 3de plek.
Ennn Helene bedankt voor de mooie foto’s elke week. Zie ook die van de koeien in de laag hangende mist.

Tot volgend jaar,
Dames 36 holes