7 April 2023 — Dames Senioren – Locatie: GC Olympus, Spaarnwoude 1 – Amsterdamse 1, Donderdag 30 maart 2023.

Onze tweede competitiedag in de lente brak aan, het leek wel weer winter. Ook waaide er een stevig briesje als extra handicap. Het eerste greensome koppel, Nannie (die voor Yvonne inviel) en Sabina gingen de baan in. Het spel ging gelijk op, zelfs met een birdie van onze kant, maar helaas mocht dat niet baten want op hole 8 bleken zij toch sterker. Koppel 2, Caja en Margaret waren lekker op dreef en hun samenspel was weer fenomenaal. Wie niet sterk is moet slim zijn en dat waren ze overduidelijk, 2 punten in the pocket! CHAPEAU dames. Koppel 3 had er heel veel zin in en vol enthousiasme gingen ze de baan in tot t/m hole 7 maar moesten helaas het onderspit delven. Met steun van onze mascotte Jacqueline hebben we goed partij kunnen geven, maar de dames van de Amsterdamse zijn met hun single handicaps meer bedreven in het golfspel.

Na de lunch wakkerde de wind nog even stevig aan tot windkracht 7. Petten en kleppen waaide af en mutsen en haarbanden werden uit de tassen getoverd. Multifunctioneel want het dempte gelijk het autolawaai van alle snelwegen waarmee GC Olympus door omringd wordt.
Dappere pogingen van Marion, Inge en Sabina, maar de handicapverschillen waren te groot. De andere 3 teamleden (Nannie, Caja en Margaret) deden het beter en beten zich als leeuwinnen in de wedstrijd, maar verloren alle drie op hole 18 met 1 put verschil. Was wel even bijten in een zure appel, maar dat stukje werd snel doorgeslikt en was vergeten bij de borrel.
Nannie nogmaals dank voor het invallen en je positieve energie en adviezen in het golfspel.

De komende tijd gaan we in training want na de spectaculaire openingsdemonstratie door Joost Luiten van onze nieuwe ”Inrange” driving range wordt het spel alleen maar leuker en beter.
Joost had goede tips om ballen laag te houden bij een harde wind en hoe je een draw en fade slaat. Jammer dat de opening een dag na onze wedstrijd was, want NU weten we hoe het ECHT moet 😊.

Sabina ter Braak