22 April 2023 — Beste Clubleden, De ZomerAvond COmpetitie (ZACO) op woensdagavond gaat weer starten op woensdag 3 mei.  Er zijn op de woensdagavond 2 wedstrijden: 9 holes stableford en een 18 holes strokeplay competitie, voor wedstrijdpunten.

Schrijf je in via de Clubsite of EGolf4U.

18 holes strokeplay

Heb je een handicap t/m 16.0 voor de heren en 20.0 voor de vrouwen, dan kun je deelnemen aan deze competitie en 18 weken strijden voor de beker. Er wordt Strokeplay gespeeld, volgens de NGF regels en spelen vanaf de back tees. Het klassement bestaat uit een bruto en netto uitslag waarbij de winnaars 1 t/m 6, 6 – 1 punten vergaren. Na elke wedstrijd is er een prijsuitreiking en de te winnen prijzen zijn Titleist ballen met een clublogo.

De starttijden zijn wat variabel, omdat dit wordt bepaald door het aantal deelnemers maar de laatste flight gaat standaard om 16.00 uur de baan in. De spelers die een late starttijd willen omdat zijn eerst nog naar het werk gaan kunnen dit uiteraard aangeven bij het inschrijven zodat wij daar rekening mee kunnen houden.  Anders dan andere jaren spelen we de laatste wedstrijd 18 holes, die meetelt voor het eindklassement. Er is die dag een dubbele tee start, waarbij de beste gekwalificeerde spelers in het klassement op de E-holes start. Na deze wedstrijd is er een prijsuitreiking en een overall prijsuitreiking. We sluiten het seizoen af met een diner.

9 holes stableford

De woensdagavond 9 holes stableford wedstrijd bestaat uit 18 wedstrijden en hierbij verzamel je wedstrijdpunten waarbij de winnaars 1 t/m 6, 6 – 1 punten vergaren. We spelen deze wedstrijden op de C en E-holes; 13 keer op de C-holes en 5 keer op de E-holes. We spelen de E-holes op 3 en 31 mei, 28 juni, 26 juli en 23 augustus. Alle wedstrijden tellen mee voor het klassement. Na de wedstrijd is er een prijsuitreiking en de te winnen prijzen zijn Teitleist ballen met clublogo, na de laatste wedstrijd is er een overall prijsuitreiking met een diner.

Schrijf je in via de Clubsite of EGolf4U.

Dick Ploeg en Sonny Smit