Nadat het 2 jaar, om allerlei redenen, niet door kon gaan, was het 14 mei weer zover.
De Thank You wedstrijd, een wedstrijd voor (maar vooral samenkomst van) alle vrijwilligers van de Golfclub Spaarnwoude.
Een dag waarin alle clubleden die een steentje bijdragen aan de club (commissies, competities en bestuur) in het zonnetje worden gezet. In dit geval zowel letterlijk als figuurlijk, want wat scheen de zon uitbundig!
Het kon dus alleen maar een mooie en gezellige dag worden. Dat werd het ook, al was de start enigszins haperend. De dag ervoor bleek dat er foutieve starttijden waren gehanteerd en moest het tijdschema worden aangepast.
Vrijdagmiddag en avond hebben Dini Schaafsma, Yvonne Oudendijk en Nannie Cohen hier veel werk aan gehad……. maar het is hen gelukt, dames, heel veel dank!

En dan de wedstrijd zelf, er hadden zich 36 vrijwilligers ingeschreven (van de potentieel 60-65 vrijwilligers die onze club heeft) en zij speelden een teamwedstrijd volgens Texas Scramble. Een mooie spelvorm waarin het meer om het team dan om het individuele spel gaat en waarbij tactiek en strategie een grote rol speelt.

Het winnende team (Juliette Nijenhuis, Cor van der Giesen, Guus Janus en ondergetekende) had een uitgekiend tactisch concept dat tot in perfectie werd uitgevoerd. De uiteindelijke score (bruto score van 68 slagen met  elf “parren”, twee bogeys en vijf birdies) bleek een winnende score. Los van de euforie van de winst geeft het je (heel even) ook een gevoel een echte pro te zijn! In een uitgebreide nazit en prijsuitreiking werd onze verbondenheid als vrijwilligers gevierd.

Veel dank voor David Loggie, die de wedstrijd had georganiseerd! En tot volgend jaar

Han Rozemeijer
17 mei 2022