NGFActueel

H1-27: de kers op de taart

By 9 mei 2022No Comments

Zondag 8 mei melden we ons op de Heemskerkse. We spelen tegen de rijpe heren van Groendael en hebben een heldere missie: winnen om kampioen te worden.
In de voorgaande drie seizoenen van H1-27 zijn we niet alleen alle keren kampioen geworden maar ook alle keren Heemskerk tegengekomen. De baan is ons inmiddels wel bekend en met de beukers in ons team moet de lengte van de baan ons wel wat voordeel opleveren.
Het gaat dit keer echter om het kampioenschap én promotie naar de hoofdklasse.
De rijpe heren kunnen een beste bal slaan en voorin het veld moet flink geknokt worden om uiteindelijk met een zeer comfortabele 5-1 voorsprong in de lauwe kroketten te bijten.
Dat is ook het moment dat het legioen zich verzamelt. Ter Braak senior is als regelmatige supporter uiteraard van de partij met z’n wederhelft net als bonusteamleden Rob en Flo, het produo Luuk en Ivar en supporters uit de categorie usual suspects, clubiconen, notabelen en joker van dienst. Ze zijn als steunpilaren om de druk te weerstaan. En zo gaan we de singles in.
Koploper Glenn raakt na een verloren bal op 16 met all-square tegen de taaiste van het stel uit het zicht. Niet heel geruststellend. Zeker niet aangezien Maarten al aan de troostpils zit en de stand inmiddels 5-3 is geworden. Marijn en Bas maken het 9-3 en dan moeten we zoeken naar het laatste en allesbeslissende puntje. Daan struikelt op de laatste hole en het is wachten op de pot van Niels die verontrustend gelijk op gaat…

Zoals ik niet vaak genoeg kan benadrukken, zijn we al drie keer op rij kampioen geworden. Een constante factor in deze zegetocht is Hans Veering die als een ware Master Joda elk seizoen wel ergens opduikt en ons nonverbaal toefluistert: May the force be with you
Terwijl ik nog zenuwachtig op zoek ben naar het laatste puntje zit Master Joda – bekend om z’n legendarische wijsheid – al op het terras. Dat kan twee dingen betekenen.
Niels strijd nog op de laatste hole om het allesbeslissende puntje binnen te harken… denk ik. Want eindelijk zie ik onze rossige tank Glenn met een grote grijns op z’n tronie. Hij heeft als altijd nog even de eindsprint ingezet en de punten al lang en breed binnengehaald. En Niels maakt het – hoe kan het ook anders – nog even vakkundig af. Het wordt 13-5 (makkie) KAMPIOEN! Op naar de hoofdklasse.
Het waren weer vijf onvergetelijk zondagen en een eer om de club te mogen vertegenwoordigen in de competitie. Benieuwd wat volgend seizoen brengt, welke fantastische deal we met sponsor Eurokozijn kunnen maken en hoe ver we het in de hoofdklasse schoppen.

Als altijd, wordt vervolgd.

Marijn ter Braak,
9 mei 2022