NGFActueel

H1 – 27: het hoofdgerecht

By 26 april 2022No Comments

Zondag 24 april melden we ons op golfbaan Bentwoud, hier is de ANWB onze gastheer. Dit is het terrein waar we de hardste noot van de competitie moeten kraken: Heemskerk.

De baan heeft een roestig clubhuis wat op z’n minst interessant genoemd kan worden. We hebben uiteraard met bijzondere interesse gekeken naar de kozijnen waarvan het ons niet zou verbazen als Eurokozijn de montage heeft verzorgt: ronduit vakwerk. De baan is verder vrij onbeschut, knetterhard, het waait flink, en de greens zijn pijlsnel. Oftewel, het balletje kan raar rollen. En dat zou blijken.

We zijn sinds de oprichting van H1-27 nog elk jaar met Heemskerk geconfronteerd en nog nooit hebben we verloren. Dit jaar zijn ze op papier het sterkst van de poule maar van papier zijn we niet onder de indruk. Van de 5-1 achterstand waar we bij de lunch tegenaan kijken hooguit een beetje. We kunnen mentaal gelukkig nog altijd putten uit de overwinning van een paar seizoenen geleden toen we een 6-0 achterstand om wisten te buigen in een 12-6 winst.

Onze frontrunner Glenn liep de middag met 4 down de tee van hole 14 op. Niet het scenario waar we op hoopte maar Glenn is altijd een factor om rekening mee te houden: 5 holes later stak z’n tegenstander de hand uit voor een welgemeende felicitatie. Een indrukwekkend slot maakt de dagstand 5-3.

En na het verlies van uw correspondent (het staat inmiddels 7-3) komen er positieve berichten binnen. Daan wint (het wordt daardoor 7-5), Bas wint (het staat 7-7). En opeens hebben we met gelijke stand nog twee man in de baan.

Maarten wint ook en we nemen de leiding, dan wordt het spannend. Zelfs de grootste stoïcijn – en ik denk dat we Pepijn rustig in die categorie kunnen plaatsen – blijkt daar niet ongevoelig voor. Hulde voor z’n strijd en hardnekkigheid. Het leidt desondanks tot misschien wel de meest interessante uitkomst van dit duel, het wordt 9-9. We moeten het op doelsaldo uitvechten en dat houdt de rest van de competitie wel zo leuk.

Wordt wederom vervolgd.

Marijn