WedstrijdverslagenActueel

Handicartwedstrijd

By 3 mei 2022No Comments

Na twee jaar individueel spel mochten we weer in duo’s de baan in! Omdat de regiofinales en de finale van de Stichting Handicart in de spelvorm Greensome worden afgewikkeld, is het raadzaam om een goed team te vormen om kans te maken op de prijzen. Zo ook bij Spaarnwoude.

Er was plek voor 8o spelers, maar er waren slechts 19 teams die zich opgaven . Door het geringe aantal werden de spelers niet in 2 categorieën in gedeeld: minder kansen dus voor lage handicappers, zeker nu door het nieuwe handicapsysteem de hoge handicappers er gemiddeld 5 slagen op vooruitgaan! (geldt niet voor iedereen, hoor). De uitslagen laten zich wel enigszins verklaren:

1. Harry Duin en Henk Broekkamp (phcp 24) 46
  2. Cees en Diny Schaafsma (phcp 28) 44
  3. Huub Groen en Toos van Keijzerswaard (phcp 29) 42

Ja, René en Soo-Ik: ik voel met jullie mee. Met phcp 6 moet je toch wel 71 bruto scoren voor 42 punten. Overigens scoorden onze gasten in de sponsorflight met phcp 9 een rondje 76 bruto: 41 stablefordpunten. Maar die deden buiten mededinging mee. Het was dus goed scoren op onze baan. De ballen vlogen lekker ver en de het was de laatste dag dat we mochten plaatsen: wel op het kort gemaaide gedeelte van de baan.

De nearies nog even: E-3: Willem Polderman (+ birdie, idem maatje Rob Zomerhuis) en D-3 Huub Groen (weer!).

De wedstrijdleiding was in handen van Monique Rongen (bedankt! Ook voor de foto!) en de prijzen waren van de baan. Heel hartelijk dank daarvoor, Cathy!

Het goede doel: de opbrengst verkoop mulligans (5 euro per stuk) en ballen 3 voor €5) bedaagt €275. Alle deelnemers bedankt!

TENSLOTTE: Maandag 19 september is regiofinale op Houtrak. Lekker dichtbij. Gaan we Harry en Henk aanmoedigen! Naar de finale in oktober op Anderstein… (altijd regen).

Cees Stet, consul Stichting Handicart (het goede doel)

02-5-2022