NGFActueel

Heren 1, 36 holes eindigt derde

By 3 mei 2022No Comments

Nadat wij de eerste wedstrijd met 16-2 verloren hadden wij nog een paar spannende wedstrijden voor de boeg. De tweede wedstrijd speelden wij tegen De Texelse op Olympus. Qua handicaps waren we bijna gelijk, dus het ging een spannende wedstrijd worden.In de ochtend kwamen wij op een 4-2 voorsprong, helaas was het in de middag iets minder, ik wist zelf mijn partij nipt met 2 en 1 te winnen, Miguel speelde gelijk en de rest verloor helaas, dit resulteerde in een verlies van 11-7.

De derde wedstrijd speelden wij tegen De Purmer op De Waterlandse. Ook dit keer waren de handicaps redelijk gelijk, dit keer moesten wij winnen om een kans te houden niet laatste te worden. Wij wonnen allemaal onze foursomes in de ochtend om een voorsprong van 6-0 te hebben! Was het mogelijk om dit keer meer singles te winnen? Gelukkig wonnen Sjaak en ik onze single met 5 en 4 en speelde Miguel gelijk, de rest verloor helaas. De eerste winst was een feit met 11-7 in ons voordeel!

De laatste wedstrijd speelden wij tegen De Waterlandse op De Texelse. Wat een prachtige dag was het! Het was bijna windstil met een zonnetje en een temperatuur van rond de 14 graden was het een top golfdag! In de ochtend speelden Sjaak en ik tegen het eerste duo van Waterland, vanaf het begin vielen bij de tegenstander bijna alle putts, waardoor wij helaas verloren met 4 en 3. Miguel en Peter verloren ook met 4 en 3, gelukkig wonnen Bart en Niels met 2 en 0. Iedereen begon goed aan de middag partijen, ik stond zelf vrij snel voor en bijna iedereen die ik onderweg sprak stond ook voor.

Nadat ik een paar foutjes maakte en all square na 15 stond, maakte ik vanuit een bijna onmogelijke ligging een par en mijn tegenstander een 3 putt bogey. Op 17 maakte ik ook een par en hij een bogey waardoor ik met 2 en 1 won. Bart won met 1 up, Miguel won met 4 en 3, Sjaak won met 4 en 3, Niels speelde gelijk en Peter verloor met 1 down. Hierdoor was de eindstand 11-7 in ons voordeel!

De derde plek is waarop wij geƫindigd zijn, in deze poule is dat een prima resultaat. Aanstaande zondag zijn wij gastheer en mogen de andere teams de overige plekken verdelen.

Daan Pas

Heren 1, 36 holes