NGFActueel

Concept Heren Senioren 4 als gastheer

By 25 april 2022No Comments

Deze week hoefden wij niet ver te reizen, want wij waren gastheer, hetgeen wel betekent dat je op tijd aanwezig dient te zijn om de andere teams te kunnen ontvangen. Alles liep vlotjes en om tien uur waren alle formulieren ingevuld en waren onze gasten zich op de driving range en putting green aan het voorbereiden op de komende strijd. Half elf werd de eerste flight de baan ingestuurd en het bleek dat starten op de D-holes voor een aantal spelers toch lastig was, want menig bal vond rechts het bos of erger, links de (water)hindernis. Halverwege bleek het in beide wedstrijden een gelijk opgaande strijd, het verschil klein of nihil (4-2/3-3).

Bij de lunch werd wel duidelijk dat er een gevaar schuilt in het eten van broodjes kroket, een van de spelers nam bij binnenkomst een overdosis van deze lekkernij en moest dat in de middagsessie bekopen met een blessure aan zijn knie (hoewel hij ’s-ochtends ook al niet heel soepel door de baan ging) en diende na vijf holes zijn tegenstander reeds te feliciteren. Omdat wij beide voorgaande wedstrijden verloren hebben, hadden wij natuurlijk wel een voorkeur voor wat betreft de winnaars, maar de beoogde winnaars konden helaas niet allebei aan onze wens voldoen. Eén van de wedstrijden eindigde in een gelijkspel.

Daarna was er nog een gezellig samenzijn, echter toen wij aan tafel gingen en bleek dat er tweeënhalf team reeds was vertrokken en dat pas op het laatste moment kenbaar hadden gemaakt.
Jammer, want het hoort er toch een beetje bij. Komende vrijdag gaan wij de strijd aan met Dirkshorn in Zandvoort op de Kennemer hopelijk met een positief resultaat. Aanmoedigingen zijn van harte welkom. Wordt vervolgd.

Wilfred v.K.

25-4-2022