NGFActueel

Heren Senioren 5 in de vierde klasse

By 30 april 2022No Comments

Na drie jaar geleden kampioen te zijn geworden mocht HS5 dit jaar dan eindelijk weer aan de slag, vol goede moed en weer uitstekend getraind door Ad Wessels.

In de eerste ronde op het open en winderige Dirkshorn speelden we tegen de Haagse, een sterke tegenstander met een zo’n zes slagen de man betere handicap. Aad en Tobias in de greensome en Aad in de single stonden lang op winst en kwamen uit op een all square, voor het overige moesten wij passen : 16-2

De week er op waren we gastheer en zagen we hoe Kennemer en Haagse leiders in de poule werden. De organisatie op de baan en met Graan voor Visch verliepen prima.

De derde ronde was op de Kennemer tegen Zeegersloot, een team dat ons in de vorige competitie de voet dwars zetten. Dat deden ze nu ook, ondanks winst partijen voor Gerjan in de single en in de greensome met Han. Aad kwam weer tot een prima all square in zijn single, maar wel 13-5.

Afgelopen vrijdag hadden we invallers nodig, Han Rozemeijer bleek ter elfde ure beschikbaar en ook “supersub” Ad Strengers werd ingezet. Tegenstander op Zeegersloot was het eveneens puntloze Dirkshorn. De nieuwe combinatie Ad/Han kwam één hole te kort op de greensome, maar Aad en Tobias kwamen wel (4/3) tot winst. In de singles ging het om en om : Ad ijzersterk (7/6), 2 x Han verlies, Aad 3/2 winst, Gerjan 4/3 winst. Stand toen 8-8. In de laatste partij stond Tobias na 13 holes 3 down, en kwam tot all square op hole 17. Op de laatste hole sloegen beiden hun bal out of bounds en won Tobias met 9 tegen 10 slagen de hole, zijn wedstrijd en onze wedstrijd : 10-8. Hoe spannend wil je het hebben..

De rode lantaarn gaven wij daarmee aan Dirkshorn. Mochten zij de laatste ronde tegen Zeegersloot winnen krijgen we hem mogelijk terug. Onze tegenstander is dan Kennemer, dat van Haagse won en tegen ons kampioen kan worden. Haagse ( Oh, oh mooie baan in de duinen, voorspelen 125 euro) zal onze gastheer zijn.

Han Dalmijn

30-4-2022