12 april 2023 — Onze eerste wedstrijddag was op 7 april 2023 in Nieuwveen op golfpark Liemeer. Een echte open polderbaan met veel waterpartijen, waar wind en regen vrij spel hebben. Maar de weergoden waren ons goed gezind, dus een mooie golfdag op een prachtige baan. Tegenslag was dat onze captain Paul Tambach wegens ziekte moest afzeggen. Gelukkig hebben wij als vaste invaller Kees Bruin die voor het team van grote waarde is.

Wij startten tegen Westfriese 2, waarvan de spelers ongeveer dezelfde hcp hebben als ons team, nl. Hcp 11 t/m 18 en wij hcp 10 t/m 18. Dit gaf voor de greensome de volgende resultaten: 2 overwinningen en 1 half, Bert Groen-Kees Bruin 2/0, Ton v lint-Theo v/d Bogaard 2/1 en Cees Kuijs-Marcel Pas A/S.

Dus we gingen met vertrouwen de singels in en dat resulteerde in 5 overwinningen en een verliespartij. Helaas was het voor onze Kees een nederlaag, ondanks dat hij lang had voorgestaan, maar Kees heeft al heel lang niet kunnen spelen en miste de conditie die nodig is om 27 holes full swing te kunnen spelen. Wij kijken terug op een hele mooie dag met een 15/3 overwinning.

Volgende week spelen we op Old Course Loenen tegen de gastheren van Liemeer en deze hebben, als ze niet gelogen hebben, ook hcp 10 t/m 18 dus een spannende strijd in het verschiet. Schrikken is het echter als we de hcp van Loenen en Olympus zien, welke niet zouden misstaan in de 1ste klasse: Loenen 1 t/m 11 en Olympus 5 t/m 14.

Dus we weten dat wij in de laatste wedstrijden – na ons gastheerschap – onze borst nat kunnen maken.

Vriendelijke groet van HS 4 en wordt vervolgd.