30 April 2023 — Onze derde wedstrijd was op Hoge Kleij, een mooie bos baan met veel lange holes. Regen was er al tijdens het voorspelen, en tegen de voorspellingen in was er druiligere regen tijdens de wedstrijd. Tegenstander was de Haar, een team met iets lagere handicaps en meer lengte in hun spel. Net als wij hadden ze nog niet verloren, en de wedstrijd ging om de eerste plaats.

Rob en Paul konden in hun greensome hun tegenstanders op all square houden. Dat lukte Aad en Tobias niet (2 down). Gerjan en Han profiteerden van een gemiste put op hole 7 en konden de 1 up daarna vast houden. 3-3 bij de lunch.

In de singles werd krachtsverschil zichtbaar in de score. Paul kwam snel achter en kon dat niet meer goed maken (3/4). Rob ging goed tot hole 14, daarna liep zijn tegenstander weg naar 1/3. De tegenstander van Aad zocht regelmatig het bos op en hielp hem mee aan weer een winstpartij (7/5). Tussenstand was toen 5-7

Han startte slecht met drie down, maar zijn tegenstander gaf ook cadeautjes weg, uiteindelijk werd het all square. Tobias liep geen lekkere ronde en moest 3/4 toestaan. Gerjan liep als zo vaak alle 18 holes en kwam met all square thuis.

Daarmee werd de eindscore 7-11, waarbij wij niet slecht speelden maar wel tegen een betere tegenstander. De Haar nam de eerste plaats over en kan volgende week tegen Hilversum kampioen worden. Wij spelen dan tegen Hoge Kleij om de tweede plaats.

De dag werd afgerond met een lekkere rijsttafel en alles verliep ook dit keer weer in een prima sfeer. Volgend jaar wordt de competitie voor deze klasse vervangen door een 18 holes ( 2 x 9 ) competitie, we hopen dat het geen afbreuk doet aan de gezelligheid waarmee de teams met elkaar optrekken tijdens de vijf speeldagen.

Han