Op 14 augustus is onze oud voorzitter en erelid Douwe de Vriend overleden.

Douwe is vele jaren actief geweest als speler van de woensdag senioren en in de negentiger jaren als bestuurslid voor de jeugd.

In 2008 kwam GCS (Golfclub Spaarnwoude) in zwaar weer terecht toen de samenwerking met de nieuwe baaneigenaar niet goed liep en na vele klachten het bestuur zijn ontslag aanbood. Douwe heeft toen een nieuw bestuur geformeerd en de samenwerking met de baan opnieuw inhoud gegeven, onder meer door het  tot stand brengen van het “all-in one” abonnement. Na twee jaar was de rust weer gekeerd en het ledenverlies goedgemaakt.

Voor de woensdag senioren zal zijn naam verbonden blijven aan de golfwedstrijden in Bad Bentheim, waarbij Douwe en zijn vrouw Gisela na de eerste wedstrijd de deelnemers ontvingen op hun camping. De twee golfdagen waren altijd een hoogtepunt van het golfseizoen.

Ook toen Douwe als speler niet meer actief was bleef hij betrokkenheid tonen bij GCS.
GCS verliest in hem een enthousiaste speler en doortastend bestuurder.

Wij wensen Gisela veel sterkte bij het verwerken van dit grote verlies

Han Dalmijn

Douwe de Vriend  1938-2023.