Hoge handicps

Afgelopen zondag was alweer de derde ronde van de Maandbeker. Na een week met oplopende temperaturen was in de nacht van zaterdag op zondag een verkoelende wind uit het noorden gekomen, die er voor zorgde dat de temperatuur aangenaam was. Wel kans op regen, maar op wat spetters na, bleef het droog.

Onze flight (Carl, Stig, Martin en Charles) begon op de D-holes. En hole 1 was niet goed of slecht, maar op hole 2 ging het mis. Bal 1 in het water, bal 2 achter een boom (onbespeelbaar) dus al met al voor de green in zicht was al 5 slagen gebruikt. Slag 6 te kort, 7 naast de green. Dus oppakken. De eerste streep was binnen. Balen, maar hoort bij het spelletje.

D3 bracht een par, altijd fijn. Maar D4 was weer helemaal niets. Halverwege mij bal maar opgepakt. Dat wordt vandaag niet veel, dacht ik toen. Maar zoals in golfen gewoon is, gaat in één keer alles vanzelf. De rest van de D-holes waren allemaal bogey’s of parren, met mijn handicap is dat gewoon punten scoren. Een totaal van 21 stableford-punten als resultaat over de d-holes.

Aangekomen op de E-holes weer opnieuw het probleem van wachtende greenfee spelers. We moeten allemaal toch wat sneller door de baan, meer dan 2 ½ uur over de de holes is te lang. Gevolg was dat bij aantal flight genoten de concentratie iets na liet, met een verprutste E1 hole als gevolg. Ik hield alles gelukkig bij elkaar. Ook op E2, normaal een streep, maar nu toch een heel punt gescoord.

Daarna een 4 op d3, gevolgd door drie parren op rij. Dat gaat lekker, 15 punten op 4 holes. Goed voor de totaal score. Helaas bleek het slootje op E7 weer eens als ballenvanger te fungeren, opnieuw een streep. Nog twee te gaan.

Op E8 verpruts ik mijn afslag, nog een kleine 70 meter te gaan naar de hole. Bal 2 moet dus goed zijn. Wat heet, die blijft op 15 cm van de hole liggen. Easy par! En op naar de laatste hole na bijna 5 uur in de baan. Ook hier een mindere afslag, een goed herstel, een mindere 3de slag. Met vier op de green en dan nog even 2 putts. Een 6 als slot, dus nog een keer 2 stableford-punten. Over de E-holes 24 punten. Totaal 45 punten!

Je hebt van die dagen dat alles wat je doet goed valt, deze wedstrijd was dat voor mij. Resultaat is dat ik de wedstrijd (hoge handicappers) won, drie punten zak in mijn handicap en de komende maand een parkeerplek heb!

Dank aan mijn flightgenoten voor de gezellige sfeer, dank aan de wedstrijdleiding voor het organiseren van deze 3de maandbeker.

Lage handicaps
Tja, dan win je zomaar uit het niets weer eens wedstrijd.
Laatste tijd veel moeite met de driver en daarom niet al te positief over mijn spel.
Ik besloot de wedstrijd de driver maar in de tas te houden en dat pakte goed uit.
De omstandigheden waren top en de flight was top. Wil de wedstrijdleiding hartelijk danken voor hun inzet.
Barend
20-6-2022