16 mei 2023 — Dit jaar vinden de Matchplay kampioenschappen plaats op:
8 en 9 juli voor 16 deelnemers

Heren Matchplay Clubkampioenschap 2023

Inschrijving voor het kampioenschap voor heren is voor iedereen mogelijk vanaf 15 mei tot en met 30 mei. Er kunnen in totaal 64 heren inschrijven.
De indeling van het matchplay-schema zal een combinatie zijn van plaatsing en loting, en is afhankelijk van het aantal inschrijvingen.
In het meest voorkomende geval (meer dan 32 maar minder dan 64 inschrijvingen) gaat het als volgt:

De spelers met de hoogste handicaps zullen een voorronde spelen. Voor de voorronde zal de indeling (wie tegen wie) door loting worden bepaald. De winnaars van de voorronde samen met de overige (lagere hcp) deelnemers zullen de 2e ronde spelen op 24 juni.

Van die overgebleven 32 deelnemers worden 8 spelers (met de laagste handicaps) geplaatst in het matchplay schema. De geplaatste spelers kunnen elkaar dan pas treffen in de kwartfinale. De overige plaatsen in het schema zullen door middel van loting worden bepaald.
De indeling van de voorronde wordt uiterlijk 3 juni gepubliceerd.
De indeling voor de rest wordt uiterlijk 22 juni gepubliceerd.

Voor de 1e ronde (= de voorronde) dienen de deelnemers vervolgens ZELF met hun tegenstander af te spreken wanneer ze tegen elkaar zullen spelen. Deze matches dienen uiterlijk 19 juni gespeeld te zijn. De uitslag dient uiterlijk 19 juni aan de wedstrijdleiding door gegeven te worden. De wedstrijden dienen op de Golfbaan Spaarnwoude gespeeld te worden over 18 holes Championship course (E-D, E-C of D-C), vanaf de witte tees. Wanneer er 19 juni nog geen uitslag bij de wedstrijdleiding bekend is, dan beslist de wedstrijdleiding welke speler doorgaat naar de volgende ronde.
Na 19 juni worden de uitslagen van de 1e ronde en het schema voor de 2e ronde gepubliceerd, uiterlijk op 22 juni.
Deze 2e ronde wordt gespeeld op zaterdag 24 juni 2022.
De volgende rondes (achtste-, kwart-, halve finale en finale) worden vervolgens gespeeld op zaterdag 8 en zondag 9 juli.

Dames Matchplay Clubkampioenschap 2022

Inschrijving voor het kampioenschap voor dames is voor iedereen mogelijk van 15 mei tot en met 14 juni. Er kunnen in totaal 32 dames inschrijven.
In het meest voorkomende geval (meer dan 16 maar minder dan 32 inschrijvingen) gaat het als volgt:

De spelers met de hoogste handicaps zullen de 1e ronde spelen op 24 juni. Voor deze 1e ronde zal de indeling (wie tegen wie) door loting worden bepaald. De winnaars van de 1e ronde samen met de overige (lagere hcp) deelnemers zullen de achtste finale spelen op 9 juli.

Van die overgebleven 16 deelnemers worden 4 spelers (met de laagste handicaps) geplaatst in het matchplay schema. De geplaatste spelers kunnen elkaar dan pas treffen in de halve finale. De overige plaatsen in het schema zullen door middel van loting worden bepaald.
De indeling voor de 1e ronde en de rest van het schema wordt uiterlijk 22 juni gepubliceerd.

De 1e ronde wordt gespeeld op zaterdag 24 juni.
Alle wedstrijden worden gespeeld op Golfbaan Spaarnwoude over 18 holes Championship course, vanaf de blauwe tees.

Alle data op een rijtje:

HEREN

15 mei t/m 30 mei: inschrijfperiode heren
4 juni t/m 19 juni: 1e ronde heren, wedstrijden zelf afspreken
24 juni: 2e ronde heren
8 juli: achtste finale en kwartfinale
9 juli: halve finale en finale

DAMES

15 mei t/m 14 juni: inschrijfperiode dames
24 juni: 1e ronde dames
8 juli: achtste finale en kwartfinale
9 juli: halve finale en finale