18 Juni 2023 — In het weekend van 8 en 9 juli organiseert de WECO een 2 daags Matchplay toernooi waarbij je in deze 2 dagen 2 x 9 holes loopt. Iedereen kan hieraan meedoen.  (N.B. in hetzelfde weekend worden de clubkampioenschappen matchplay gespeeld)

Er kunnen 40 deelnemers meedoen en de wedstrijd wordt gespeeld op de E en/of de D holes. De handicap verrekening is 50%, en wordt naar boven afgerond. Je kunt je hiervoor inschrijven indien je het gehele weekend kunt spelen.

Zaterdag ronde 1 start vanaf 10.00 uur , ronde 2 start vanaf 13.30 uur

Zondag ronde 3 start vanaf 11.50 uur, tonde 4 start vanaf 15.00 uur

Je speelt dus 4 matchplay partijen, waarbij je punten krijgt naar gelang je score:

Bij verlies: 0 punten. Bij gelijkspel: beide 1 punt. Bij winst: 2 punten, plus bonuspunten voor iedere hole dat je eerder klaar bent dan de 9e. Bijv. als je wint op de 8e hole (bijv 2 en 1), dan krijg je 2 punten + 1 bonuspunt.

Na 4 rondes is degene met de meeste punten de winnaar van dit toernooi. Inschrijven kan tot dinsdagavond 4 juli.

Weco