Amper 6 uur nadat een totale lockdown was afgekondigd  meedoen aan een kerstwedstrijd, toch bizar? In plaats van de gebruikelijke 4-ballen verplicht terug naar 2 ballen, een hele organisatie voor de wedstrijdcommissie.

Maar het weer was goed, weinig wind, en onze afspraak was dat als we samen moeten spelen wij een matchplay spelen. En natuurlijk op het  scherpst van de snede, Matchplay is immers de oervorm van het golfspel en roept het beste in ons op, hole per hole, werd gestreden om de winst.

De score voor de kerstwedstrijd lieten we even voor wat het was, het ging ons immers om de onderlinge winst. We waren de laatste flight, dat gaf iedere hole weer de rust (lang wachten) om ons voor te bereiden op een volgende slag. Na afloop van de wedstrijd toch nog even de scores invullen en zonder enig verwachting de kerstkaart ingevuld. Allebei top gespeeld, maar er kan er maar één de winnaar zijn.

De wedstrijdcommissie bedanken wij voor het organiseren, de aanpassingen op het laatste moment en de heerlijke soep als afsluiter.

Elly en Dirk Smink

21-12-2021