WedstrijdverslagenActueel

Concept Verslag Ooievaarscup

By 10 april 2022No Comments

Wie mee deed aan de Ooievaarscup, speelde en genoten heeft van de wedstrijd kan smakelijk lachen om die jammerlijke commentators van de Masters. Wat nu lastige speelomstandigheden vanwege een beetje wind? Kom eens naar Spaarnwoude!  Geniet van wind, regen en greens die soms wat weg hebben van een voetbalveld. Hier in Nederland werd pas het echte harde werk verricht. De baan lag er dusdanig bij dat een flink deel van de concurrentie bij voorbaat was uitgeschakeld omdat handicarts niet toegestaan waren. Ook niet de vogelgeluiden die alom te horen zijn bij de Masters zonder ooit een vogel te zien (fake special effects?), maar een nuchtere meerkoet die stilletjes en onverstoord blijft broeden op haar nest  rechts in het water van de E4. De suboptimale baanomstandigheden vertaalden zich duidelijk in de eindscores. Bij de hoge en lage handicapspelers  wist niemand 36 stablefordpunten aan te tikken. Een eminence grise onder de golfclubleden vertelde dat zolang hij lid was van Spaarnwoude er op een wedstrijd nog nooit zo slecht gespeeld was. Ik geloof dat zijn lidmaatschap meer dan drie decennia omspant, dus dan heeft u een idee hoe de vork in de steel steekt. Gelukkig speelde ik met een een stel enthousiaste flightgenoten. Gaandeweg werd me duidelijk dat ik ingeklemd zat tussen bijna de voltallige wedstrijdcommissie. Doris, Daphne en Walter bedankt voor de gezelligheid! Helaas lieten mijn drives meermaals te wensen over, met een aanzienlijke druk op het eindresultaat als gevolg. Des te groter dan ook de verrassing om in het clubhuis te horen dat ik toch nog op de eerste plek was geëindigd. Wat een manier om de titel van vorig jaar te prolongeren. Het aantal stableford dat voor die eerste plek zorgde? Ga ik niet vertellen. Echt iets om onder de pet te houden. Dank aan de flightgenoten achter mij die mij een bal ter beschikking stelde toen ik terug moest lopen naar de teebox van de E4 voor een slag en afstand en mijn eigen bal al terug rennend uit mijn zak was gedonderd. Dank ook voor het meenemen van mijn cap die ik  in alle consternatie ook nog verloor op die rampzalige hole. Dank aan de wedstrijdleiding alsook Wilfred die als Marshall op de tweede lus wist te voorkomen dat een greenfee flight tussen de wedstrijd dook. Dank ook aan de concurrentie die dit jaar noodgedwongen thuis moest blijven en tot slot aan alle andere winnaars van de wedstrijd en de neary’s: van harte gefeliciteerd!
Richard van Dam
10-4-2022