Hoe een feestelijke dag een waanzinnige feestdag werd. De luilak activiteiten in de buurt waren erg rustig dit jaar, dus volledig uitgeslapen en voorzien van nieuwe golfschoenen op naar de golfbaan voor de clubwedstrijd de “Uiver trofee”. Na het aanmelden en de warming-up was de flight (Monique-wedstrijdleiding, Guus- rehaco, Yolanda- goede vriendin) gereed voor de start. De sfeer in de flight was goed en ontspannen.

De eerste holes verliepen goed, een paar “parren” en een “birdie” op de par 3 E8, waar ook de neary voor onze wedstrijd stond. Dat gaf een goed gevoel, zou deze neary blijven staan tot het einde? Helaas ging hole E9 niet zo goed, maar het resultaat over de eerste 9 holes was nog steeds prima, op naar de D lus.

Op hole D3 gebeurde het onwaarschijnlijke, hadden we dit nu goed gezien? 2 maal een stuit en we zien de bal niet meer. Guus riep direct: Die zit erin! Ik twijfelde nog enigszins en dacht misschien is de bal voorbij de hole en ligt de bal achter de heuvel, maar niets was minder waar een “Hole in One”! Wat een feest.

De rest van de ronde was ik in de “flow” met nog een aantal “parren” en een birdie, lekker! Tijdens de ronde vertelde ik een aantal medespelers mijn resultaat op D3 en al snel kwamen de felicitaties binnen. Eenmaal op het terras aangekomen kon het feestje voor de “Hole in One” beginnen.

De prijsuitreiking had een aantal verassingen voor me, de neary was blijven staan en ook was ik de overall winnaar van deze clubwedstrijd! Wat een ronde, wat een dag. Na enige drankjes en het gebruikelijk foto momentje was het tijd om deze feestelijke dag voort te zetten met een etentje ter ere van mijn moeders 88ste verjaardag. 4 juni 2022, wat een waanzinnige feestdag!

Ik wil de wedstrijdleiding bedanken voor het verzorgen van de wedstrijd(en) en mijn flight genoten nogmaals voor de ontspannen en fijne ronde.  Alex Roosen van het harte gefeliciteerd me je overwinning in de Zwanencup wedstrijd!

De nieuwe schoenen zijn weer gereed gemaakt voor de volgende wedstrijd, het zal toch niet…..

Lex Kiewiet

7-6-2022