26 September 2023 —Weersvooruitzichten waren gedurende de week als voorspeld: de dag zou warm en droog zijn. Ideaal om een ronde te lopen en af te sluiten met een gezellige Spaanse proeverij en een prijsuitreiking van alle wedstrijden en de dag wedstrijd.

Nadat we ons bij de wedstrijdleiding gemeld hadden kregen we de kaarten voor de E-course. De indeling gaf 4 flights aan, de overige deelnemers aan deze dag liepen de C-course. Wedstrijdvorm was Chapman greensome, mijn golfmaat voor deze dag was Marcel Koster. Nadat we eerst even warm geslagen hadden op de driving range nog even het korte werk en naar de schuilhut bij hole 1 van de E-course. Onze medespelers in deze flight waren Patrick en Manuel ( vader en zoon) en net als ons hadden ze er zin in. Na allemaal verdienstelijk afgeslagen te hebben liepen we bij de afslag weg de farway op, de wedstrijd was op weg. De volgorde is mijn bal, jouw bal en dan de meest gunstige bal kiezen, dat lukte aardig en voordat we het wisten hadden we de eerste hole achter ons. De kop was eraf, tussendoor redelijk tot goed gelopen hadden we op E4 een birdie in the pocket. Goed om de wandeling naar de andere kant te maken en af te slaan op de bekende dog-leg E5. Voor ons kwam hij redelijk gunstig te liggen en Patrick / Manuel hadden hier ook de smaak te pakken.

Tussen de bedrijven door hadden we het alvast over de Spaanse proeverij, want onze medespelers hebben Nederlands/ Spaanse roots. Maar wel gefocust blijven op het spel. De spelvorm gaf ons als team de gelegenheid om te scoren op de lengten en uiteindelijk ook rond de vlag met het korte spel. Kortom een fijne dag voor ons als team.

Na terugkomst bij het restaurant hebben we ons gesetteld aan de achterkant en druppelsgewijs kwam iedereen binnen met al dan niet de sterke verhalen hoe het wel of niet ging tijdens de wedstrijd en waar de één goed gespeeld had en een ander het op cruciale momenten had laten liggen.

Op het terras kregen  we van Dini de munten voor een versnapering, dit was goed geregeld. Nadat we met een drankje in de hand de gegevens in het Golf4u – systeem ingevuld hadden, niet alleen de E-lopers maar ook de C-lopers die ondertussen ook allemaal binnen waren, kregen we de Spaanse proeverij geserveerd, want jullie weten het na gedane arbeid goed/ gezellig eten en drinken is.

Dit was goed geregeld door het restaurant, het smaakte goed. Tijdens het eten was er zijdelings de prijsuitreiking die door Kees en Dini gegeven werd. Een aantal vielen in de prijs van de dag , dat ging om de wedstrijd van vandaag, een prijs voor alle wedstrijden, een birdie prijs voor de meeste birdie’s die tijdens alle wedstrijd gevallen. Een aantal namen van de winnaars van een beker, ballen of anders zijn bijvoorbeeld Peter, Steven, Rob, Marcel  en ondergetekende. ( en wie ik ook vergeten ben) allen gefeliciteerd.

Omdat alle B-wedstrijden ingedeeld moeten worden en kaarten geprint en de wedstrijd in goede banen geleid moeten worden, dank aan de wedstrijdleiding Kees en Dini, dit heeft Hein op zich genomen om een woord te doen en een kaart met al onze namen met een bedankje erbij geschreven. En niet te vergeten een lekkere fles wijn en een fleurig boeket voor alle inzet.

Bedankt wedsstrijdleiding, Kees en Dini, voor het seizoen 2023 en op naar 2024.

Allemaal een fijne winter, misschien een clinic hier en daar , wie zal het zeggen en dus tot 2024.

Gr. Paul van Tongeren.