Het is nog even wennen, je eerst melden bij de wedstrijdtafel, kaart met sticker ophalen, voordat je een rondje gaat golfen, bij de eerste afslag kaarten wisselen en dan kan de wedsrijd beginnen. De baan ligt er goed bij, hierdoor rollen de ballen ook weer goed door, zodat je af en toe denkt, dat een clubje minder misschien wel beter was geweest. Ook moesten we rekening houden met de wind, want de ba ging som een andere richting op dan dat je had gepland. Maar uiteindelijk belandde de bal toch in de hole.
Op het terras was het gezellig en daar was ook de prijsuitreiking door Walter vd Es, die de winnaars mocht verrassen met een mandje met diverse soorten thee en chocolade, dit alles uitgezocht door Wim en Ellis Paap, waarvoor onze dank. Walter bedankt voor leiden van de wedstrijd en alle golfers, die hebben deelgenomen aan de Buizerdbeker.

Toos van Keijzerswaard.

Omdat ik op vrijdag met HS4 de NGF-competitie speel, lag het niet in de bedoeling om in die periode ook aan de weekendwedstrijden deel te nemen, maar omdat wij afgelopen vrijdag gastheer waren en er dus door ons niet gespeeld hoefde te worden, had ik mij toch voor de Buizendbeker ingeschreven. De flight bestond uit Bert Groen, Sonny Smit, Kees Kuijs en mijzelf, het was gezellig met wisselende resultaten hetgeen waarschijnlijk voor alle vier een kleine verhoging van de handicap tot gevolg zal hebben. Op de eerste negen holes wist ik 17 stableford punten te vergaren en omdat ik helaas één streep op de tweede negen moest noteren, bleef ik daar op 15 punten steken. Zonder verwachting zat ik met mijn flightgenoten op het terras een drankje te nuttigen, toen Walter met de prijsuitreiking begon. Wat is het toch fijn dat de corona beperkingen, in ieder geval voorlopig, weer van de baan zijn. Kees was de gelukkige winnaar van de neary op de door de tegenwind zeer lastige hole D5 en tot mijn verbazing werd ik naar voren geroepen om de eerste prijs in ontvangst te nemen, niet dat ik de beste score had binnengebracht, maar diegene was reeds naar huis gegaan. Op zich vind ik dat jammer, want er zijn toch mensen die het voor ons mogelijk maken om een wedstrijd te kunnen spelen en daar dan vele uren voor aanwezig zijn. Ook is er in de periode voor de wedstrijddag door diverse personen gezorgd dat er een startlijst met onze wensen wordt gemaakt en dat er prijsjes voor de winnaars klaar liggen. Als je aan een wedstrijd begint, behoor je hem ook op de juiste wijze te beëindigen.

Wilfred v.K.

25-4-2022