31 maart 2024 — Gisteren is de winter-competitie 2024 afgesloten. Het was een Feestje.

Herman en Hans hadden er iets moois van gemaakt. Leuke prijzen met een hoog Paas-gehalte. Hadden wij de calorieën er net weer afgespeeld, kwamen er chocolade bommen voorbij. Wel lekker natuurlijk. Nix mis mee.

2023/2024 it was a mud race.

Oktober 2023, de hemelsluizen gingen open en gingen eind maart 2024 ergens weer dicht. De Golfbaan verzoop, weken achtereen de baan dicht, de temperaturen waren nog hoog, het gras bleef maar groeien. Het gras op iets wat de fairway moest zijn was hoger dan de rough. Hoe moest je in godsnaam de, NGF-regel local rule E3, toepassen, als je al überhaupt je Golfbal had gevonden. Je vindt er veel, maar nooit die van jou.

Iemand vroeg aan mij is golfen leuk? Zeker, lekker in de buitenlucht, zomers in de korte broek met een mooi landschap (golfbaan) om je heen. In de winter met een pakket van 10 kg. op je rug, ploegen de door een modder weiland, het water loopt over de schoenen, maar aan het einde komt altijd alles weer goed. Een lekkere warme douche naderhand, (Helaas alleen thuis toepasbaar). Lekker in het Clubhuis onder het genot van een Bok biertje en bitterbal de verhalen aan horen over kampioenschap ballen vinden en kwijtraken. Het was weer een gezellig wintercompetitie Matchplay.

….. en aan het einde blijkt dat je de wissel-trofee mee naar huis mag nemen.

Herman en Hans, met dank voor de organisatie. Volgend jaar graag weer, als was het maar om de commissies en bestuur niet voor het feit te stellen dat in hun perceptie er te weinig vrijwilligers zijn om een actieve bijdrage te leveren.

Tot volgend jaar,
Jaap Gelens