ClubcompetitiesActueel

Concept Zomeravond competitie 2022

By 13 april 2022No Comments

De zomer staat weer voor de deur en de competitie gaat weer van start. 17 weken spelen en kijken of je jezelf kunt verbeteren en/of de ander kunt verslaan in het spel. Sommigen spelen voor de gezelligheid en anderen willen er alles uithalen wat erin zit, voor mij persoonlijk gaat het om het sociale aspect van het golfen en het buiten zijn in de natuur met gelijkgestemden.

Een club is geen club zonder mensen en gezelligheid. U staat hier misschien niet bij stil, maar een club is ook een sociaal vangnet waarbij we elkaar deze zomer misschien 17 keer zien in een wedstrijdvorm op deze avonden.

Voor de mensen die op de maandagavond spelen weten dat Ellie en Dick met smart op hen wachten en lachend naar iedereen uitkijken. Een spijtige mededeling voor de dinsdagavonden van Roos en Harry, want deze vervalt wegens te weinig mensen die spelen en zij hopen dat deze mensen zich op een andere dag willen aansluiten. De woensdag is een speciaal geval, hier kom ik zo op terug met nog een vraag, maar wil Kees en Cor bij deze hartelijk danken voor alle jaren goede zorgen! En dan hebben we op de donderdag Roos en Peter die echt graag nog veel meer mensen zouden willen zien die komen spelen samen met de anderen enthousiastelingen die er al rondlopen.

Iedere avond heeft z’n eigen charmes en handicaps waarmee we te dealen hebben. Het bestuur heeft als standpunt ingenomen dat we een wedstrijdleiding willen hebben op al deze avonden, maar u begrijpt het vast al wel, een club kan niets zonder vrijwilligers met hart voor onze golf(st)ers. We hebben voor de woensdagavond in de groep zelf gevraagd of er mensen zijn die de wedstrijd willen begeleiden, maar het competitie gehalte op deze avond is hoog en er kan eigenlijk geen avond gemist worden voor het wedstrijdelement. Wij zoeken mensen die op deze woensdagen Kees en Cor zouden kunnen en willen opvolgen en er georganiseerde en geoliede avonden ervan kunnen maken samen met de groep enthousiaste en in sommige gevallen fanatieke golfers. De woensdagavond heeft 2 categorieën, te weten 18 holes en de 9 holes mocht u interesse hebben om zich met deze groepen een mooie zomer te maken dan horen wij graag van u en zullen erbij helpen wanneer u hulp nodig heeft.

U weet allemaal dat het de afgelopen jaren wegens omstandigheden anders moest van onze overheid en wij ons daar keurig aan hebben gehouden al heeft het er niet leuker op gemaakt. Na de wedstrijd meteen naar huis en de uitslagen kon u thuis invullen op de computer. De zomeravondcommissie heeft besloten dat we dat dus niet willen. We willen u gewoon weer aan een tafeltje zien na de wedstrijd met een hapje en/of drankje lachend met de mensen met wie u op deze avond of op een andere keer al eerder hebt ontmoet en afwachtend of u een balletje, wedstrijdpunten, een neary of een longest drive hebt gewonnen. De wedstrijdleiding heeft straks een laptop voor de scorekaarten en wie ze zelf in kan vullen op de telefoon dat is mooi meegenomen, want ongeveer een half uur nadat de laatste is binnengekomen zal er weer een prijsuitreiking zijn. Met het restaurant hebben we afgesproken dat Koos speciaal buiten de kaart om een lekkere maaltijd maakt voor de zomeravonden en deze kunt u alleen bestellen op het moment dat u uw starttijd boekt, zodat iedereen weet waar die aan toe is op het moment dat men moe en/of voldaan de baan afkomt.

Link tot zomerspecials: zomerspecials

Wij kijken uit naar een mooie zomer en hopen jullie het liefst allemaal gezond, gelukkig en dartelend door de wei te zien lopen met een grote glimlach op je gezicht na die fantastische bal die je hebt geslagen of hebt uitgeholed.

En voor de greenkeepers, alvast bedankt voor al het onderhoud en maak het ze maar niet te makkelijk, de meeste mensen houden blijkbaar van een uitdaging. Fijne wedstrijd voor allen!

Liefs,

Nana Bouwens

Interim-voorzitter van de zomeravond competitie

13-4-2022