Bestuur, Secretariaat & Commissies

Jeugdcommissie

Aftredend april 2026

Secretariaat

De Golfclub Spaarnwoude wordt administratief ondersteund door het secretariaat welke kantoor houdt op de eerste verdieping van het gebouwtje met de kleedkamers.

Paul Graaff

Aanwezig: Ma, Di, Wo

Anneke Kampmeijer

Aanwezig: Wo, Do, Vr

Golfclub Spaarnwoude
Het Hoge Land 6
1981 LT Velsen

secretariaatgc@gcspaarnwoude.nl

Commissies

Zoals in elke vereniging is ook de Golfclub Spaarnwoude in het gelukkige bezit van veel vrijwilligers die in verschillende commissies betrokken zijn bij de diverse activiteiten en evenementen van de club en garant staan voor het bloeiend clubleven. Zo zijn er de volgende commissies:

BESTUURHet bestuur heeft de algehele en dagelijkse leiding van de vereniging. Ze legt 2 maal per jaar verantwoording af aan de Algemene Leden Vergadering. Zie ook hierboven voor bestuursleden.

TECO: de Teamcommissie die de teams samenstelt die onze club in de landelijke NGF-competities vertegenwoordigen.

JECO: de Jeugdcommissie die natuurlijk onze junioren enthousiasmeert voor het prachtige golfspel met lessen, wedstrijden en speciale festiviteiten. Zie ook hierboven.

WECO: de Wedstrijdcommissie die het weekendprogramma en de clubkampioenschappen organiseert voor de onderlinge wedstrijden tussen de clubleden. .

ZACO: de Zomeravondcompetitie-commissie die tijdens de zomer de wekelijkse wedstrijden voor vier verschillende handicapgroepen organiseert. In de winter wordt een matchplaycompetitie op zaterdag gehouden. Zie ook bij de pagina Clubactiviteiten.

DACO: de Damescommissie heeft een vaste ochtend in de week en organiseert een keur aan wedstrijden. Zie ook bij de pagina Clubactiviteiten.

SECO: de Seniorencommissie heeft vier ochtenden per week waarop verschillende wedstrijdgroepen actief zijn. Zie ook bij de pagina Clubactiviteiten.

En daarnaast zijn er nog diverse andere commissies die bij een goed lopende club horen zoals de Commissie van Klachten en Beroep, een Regel- en Handicapcommissie, een Baancommissie, een Prijzencommissie, en een Web/Communicatiecommissie.

Vergeet daarnaast vooral niet de vele regelmatige en incidentele vrijwilligers die al onze clubactiviteiten mogelijk maken.

Alle leden van de commissies worden door het bestuur benoemd, met uitzondering van de Commissie van Klachten en Beroep. Deze wordt door de Algemene Leden Vergadering benoemd. De Commissie van Klachten en Beroep bestaat uit 3 leden, waarvan er elk jaar in april 1 lid aftreedt. Deze kan elke keer worden herkozen.

De Handicart commissie is van de Stichting Handicart en wordt niet benoemd door de club. Ze behartigt de belangen van de golfers die een handicart nodig hebben bij club en baan.

De samenstelling van de clubcommissies is voor leden te vinden in Egolf4U.

Het bestuur