4 april 2024 — Het zomergolfseizoen op Spaarnwoude is op 1 april weer begonnen en daarmee ook de strijd in het birdieklassement.
De eerste wedstrijd in meetelt voor het klassement is op 2 april gespeeld en daarin werd ook de eerste birdie behaald die mee tel voor het klassement. Het was op hole D1 en hij werd behaald door Ron Vader.
Voor de nieuwe leden en als opfrisser voor diegene, die al lid zijn, hieronder de uitleg de spelregels.

Birdies en de Club van 53

De club van 53 is een eregalerij van golfers die minstens éénmaal een birdie hebben geslagen op alle achttien holes van de ED-lus tijdens qualifying wedstrijden over 18 holes van de ZACO (zomeravondcompetitie), WECO (weekendwedstrijden), SECO (seniorenwedstrijden) en de DACO (Damescompetitie op donderdag) in de periode van 1 april tot en met 30 september.
Condors, Albatrossen en Eagles worden voor dit klassement als birdie aangemerkt.
Er is geen tijdslimiet gesteld aan het behalen van de birdies
Eén restrictie, de heren dienen te spelen van de witte of gele tees, de dames dienen te spelen van de gele, blauwe of rode tees.

Naast de eregalerij van de club van 53 wordt er jaarlijks een overzicht gepubliceerd van de behaalde birdies en de winnaars in de verschillende handicapcategorieën.

De handicapcategorieën zijn :
1: -9 t/m 12;
2: 12,1 t/m 24
3: 24,1 t/m 54
Bij een gelijke stand is de hoogste handicap, peildatum  1 oktober, bepalend.

In de bijlage hieronder een overzicht van de behaalde birdies.
Birdieoverzicht april 2024

Cor van der Giesen