2 april 2024 — Op vrijdag 12, zaterdag 13 en zondag 14 juli 2024 organiseert onze Golfclub (Capelle) voor de 13de keer de landelijke golfwedstrijd Capels Senior Open.

Golfers kunnen aan dit groots opgezette golfevenement meedoen mits zij lid zijn van een bij de Nederlandse Golf Federatie (NGF) aangesloten golfclub en voldoen aan het begrip senior en een actuele WHS golfhandicap hebben van exact 36.0 of lager.
De spelvorm daarbij is Fourball (Betterball) Strokeplay. Er zal zonder handicapverrekening gespeeld worden, dus Bruto Strokeplay. Teams kunnen bestaan uit heren of dames, maar ook mixed teams kunnen zich inschrijven.
De Strokeplay wedstrijd gaat over 36 holes, te spelen over twee dagen. De eerste 18 holes worden gespeeld op vrijdag 12 of op zaterdag 13 juli. De teams, die de ‘cut’ halen, gaan door naar de finale dag op zondag 14 juli.
Het team met de beste bruto score over 2 x 18 holes, waarbij dus de behaalde score van de eerste ronde meetelt, mag de felbegeerde Capels Senior Open wisseltrofee in ontvangst komen nemen.

Naast de prijzen voor de beste 3 bruto scores per categorie is er ook een prijs te winnen per categorie voor de beste netto score op basis van de gezamenlijke handicap.
Daarbij wordt er extra aandacht geschonken aan de prestaties van de groep supersenioren (65+). Net als in de 2023 zijn er voor deze categorie senioren extra prijzen te verdienen; Voor ieder wat wils.
Voor 2024 is gekozen om een financiële bijdrage te leveren de Stichting Pallieter in Capelle aan den IJssel. Deze stichting zet zich – uitsluitend met vrijwilligers – in voor meer kwaliteit van leven van ernstig, ongeneeslijk dan wel chronisch zieke kinderen en kinderen met een beperking.

Wij zouden u zeer erkentelijk zijn, als u dit toernooi wilt promoten binnen uw vereniging door publicatie van de bijgevoegde digitale poster op uw website, zodat uw leden geïnformeerd raken over deze landelijke golfwedstrijd. De inschrijfperiode is al geopend.
Op de poster wordt nogmaals onze speciale website vermeld, waarop nadere informatie terug is te vinden over deze landelijke golfwedstrijd.
Bij voorbaat hartelijk dank voor uw medewerking.

Klik op de link hieronder voor meer informatie:
Capels Senior Open 2024 – poster

Met vriendelijke groet,

Golfclub Capelle aan den IJssel
Namens de organisatie van het Capels Senior Open 2024

Golfclub Capelle   ’s-Gravenweg 311   2905 LB  CAPELLE aan den IJSSEL   Tel: 010 – 44 22 337   Website: www.golfclubcapelle.nl