31 augustus 2023 — Allereerst natuurlijk de complimenten aan Dini en Cees Schaafsma voor hun uitstekende wedstrijdleiding. Zij wisten een mooie competitie te organiseren, waarbij ze elke week 4 tot 5 flights konden samenstellen.

Met 15 speeldagen hebben de spelers van de Zomer Avond Dinsdag 2023 vanaf 2 mei wekelijks met veel enthousiasme hun balletjes weggetikt.
Nu ja, weggetikt? Die van mij gingen met regelmaat, door een teveel aan enthousiasme, de plomp in. Daarbij werd ik, terwijl ik nieuwe ballen op de plaatsen van onheil dropte, steevast door mijn flightgenoten getroost.
Ik mag u vertellen dat het troosten van medespelers op verschillende wijze plaatsvond. Van een zacht doch duidelijk hoorbaar gegniffel van mijn vrouw tot een bemoedigende hand op mijn schouder van Herman Jorwerda met de vraag: “Heb je nog genoeg ballen, Cor?”.
Welnu, dat ballen tekort was naarmate de competitie vorderde geen probleem. Geholpen door een surplus aan extra slagen, mocht ik diverse clubballen als weekprijs in ontvangst nemen. Wat uiteindelijk leidde tot een keihard bevochten eindoverwinning. Dat ging gepaard met een prachtige beker en een kadobon, die ik tijdens ons (heerlijk) afsluitingsdiner in het restaurant ontving van Dini en Cees.
Daags daarna werd ik gebeld door mijn bank met de vraag of het klopte? Klopte?, vroeg ik.  Jaaa, zei de Meneer van de bank, de 1,6 miljoen die bijgeschreven was. U begrijpt dat ik direct, nadat ik de Meneer van de bank geruststelde dat het wel degelijk klopte, mijn belastingaangifte van de afgelopen 8 jaar nog eens doornam. Hier kon ik, eerlijk waar, niets onbehoorlijks vinden wat niet direct door de beugel kon.
Terwijl ik bezig was dit competitie verslag te schrijven, kreeg ik een Appje van het secretariaat met de vraag of ik de kadobon terug kon storten. Na haastig de bij de beker behorende enveloppe geopend te hebben, las ik “ Geldig tot 3 jaar na datum van uitgifte. ”.

Ik laat het hierbij.

Dini en Cees,  Katrien heeft het ook al tijdens het diner mooi verwoord.  Geweldig dat door jullie inzet, wij een mooie, sportieve, maar vooral gezellige ZACO dinsdag 2023 konden beleven. Vooral de unieke catering tijdens de wedstrijden waren verrassend en smakelijk.
Heel hartelijk dank en tot voorjaar 2024,

Cor Berkhout