23 april 2024 — In het seizoen 2024 is ineens alles anders. Na jaren voor de sterkte teamopstelling te gaan, heeft de Teco voor dit jaar besloten dat alle spelers speelrecht hebben. Voor ons kampioensteam uit 2023, met Francis, Liesbeth, Vera, Helga, Yolanda en ondergetekende, betekende dat een uitbreiding van het team met Monique.

Daarnaast heeft de NGF heeft de opzet veranderd waardoor alleen nog vanaf 1e klasse 27 holes gespeeld kan worden. Gelukkig wisten we met onze promotie van vorig jaar ons hiervoor veilig te stellen.

En waar we in andere jaren in de winter storm en regen trotseerden ter voorbereiding op de competitie was de baan dit jaar grotendeels dicht. Onze pro Ivar adviseerde zelfs om maar te gaan uitkijken naar een winterlidmaatschap op de Zandvoortse om toch te kunnen blijven spelen. Maar na 2 speeldagen kunnen we stellen dat de andere voorbereiding ons tot nu toe geen windeieren heeft gelegd. Sommigen brachten veel tijd door in de sportschool, anderen gingen naar de zon en er waren ook nog wintersportavonturen.

Onze eerste wedstrijd op de Amsterdam Old Course tegen Veldzijde wisten we overtuigend met 12-6 te winnen. Belangrijk om het minimale doel van handhaving in deze klasse af te dwingen.

De tweede wedstrijd was op Veldzijde/Wilnis tegen Rijswijk. Een op papier sterkere tegenstander dan Veldzijde. En het werd een bijzondere dag. Waar sommigen van ons zowel in de ochtend als in de middag tot de laatste hole moesten strijden, waren anderen al heel vroeg klaar. Met een hole in one werd de eerste ochtendpartij gewonnen door Vera en Els. En met een 5-1 voorsprong konden we aan de lunch.

In de middag was onze overmacht ook goed zichtbaar. Francis stond na 9 holes al 8 up! Met mijn hole-in-one was ik de ster van de dag en mijn tegenstander was duidelijk onder de indruk hiervan. Ook Liesbeth was snel klaar, zodat het wachten kon beginnen. Vera, Helga en Yolanda streden tot de laatste hole. Met een 15-3 winst zijn we goed op weg.

Volgende week spelen we op de Goyer tegen de Old Course. Maar grote kans dat het kampioenschap pas beslist gaat worden op de Rijswijkse als wij tegen de Goyer moeten.

Els