29 april 2024 — Op onze derde speeldag speelden we op de Goyer tegen Amsterdam Old Course.

We wisten dat dit een belangrijke wedstrijd zou worden in de strijd om het kampioenschap. Onze geheime pion Monique was al vroeg aanwezig om ons aan te moedigen en de tussenstanden door te geven  zodat iedereen precies wist wat van haar verwacht werd. Het was een supertactiek want met een 4-2 winst konden we aan de lunch beginnen.

In de middag wist Francis haar goede spel van de ochtend vast te houden en met 6/5 waren de eerste punten snel binnen. Ook Vera, Liesbeth en ik stonden snel 2 of 3 up. Maar de stormachtige wind en enkele buien maakten het niet makkelijk om de concentratie vast te houden. Op mijn 15e hole werd ik ingehaald door Vera en haar tegenstander. En waar ik in de veronderstelling was dat zij gewonnen had, was mijn tegenstander ervan overtuigd dat zij de punten hadden gepakt. In het clubhuis was Vera nergens te vinden, dus we zaten nog steeds in spanning te wachten. Het bleek dat ze zich achter de kaptafel verstopt had!

Wij waren zeker van de winst en het wachten was nog op Liesbeth, Helga en Yolanda. Plotseling doken ze met zijn drieën op bij de 18e hole. Met de gewonnen partij van Helga werd de eindstand 12-6.

Op naar de Rijswijkse voor de kampioenswedstrijd tegen de Goyer.

Els Prinse