6 april 2023 — Voor het dames 36 holes team ging op zondag 2 april de competitie van start. De eerste competitie dag waren we gastvrouw. Heerlijk om zo te starten, niet alleen om te zien hoe zwaar de poule is, maar ook omdat onze eerste speeldag 16 april is. Ons 36 holes team speelt in de eerste klasse, poule D10 en spelen tegen Waterlandse 1, Noordwijkse 4, Haarlemmermeersche 1 en Zegersloot 1. De handicaps verschillen van handicap 5,0 tot aan 17,5 en is vergelijkbaar met ons Spaarnwoude team.

Om 7.45 uur verzamelde we ons op de baan om de laatste zaken te checken. Rond 8.00 uur ontvingen we de dames met koffie, thee en iets lekkers. Hierna konden de eerste teams zich voorbereiden op de foursomes. De eerste flight ging om 9.00 uur de baan in. Ondanks de vele regen van afgelopen week, was de baan in redelijke conditie. De dag begon guur en koud, maar toen het zonnetje doorkwam was het heerlijk. Na de foursome wedstrijd konden de teams lunchen. Heerlijke belegde broodjes, kroketten, melk en jus d’orange. Sommige hadden tijd om rustig hun broodje te eten, andere moesten zich haasten en een broodje inpakken. Om 13.30 uur startte de individuele Matchplay. Bij de turn E naar de D kregen de dames fruit of chocola aangeboden, en vroegen we naar de standen. Het bleek dat alle teams aan elkaar gewaagd waren. Rond 17.30 uur kwamen de eerste flights binnen met de eind uitslagen en konden ze gaan genieten van een heerlijk drankje en borrelhap. Nadat de eerste teams compleet waren, werden de dagschotels uitgeserveerd. Uiteindelijk ging iedereen rond 21.00 uur richting huis en konden wij ook de dag afsluiten. Waterland staat na de eerste wedstrijd met 12 punten aan de leiding, gevolgd door de Haarlemmermeersche met 10 punten, Zegelsloot met 8 punten en Noordwijk met 6 punten.

We hebben een heerlijke dag gehad, en de sfeer binnen de teams zat er goed in. Perfecte organisatie door iedereen. Onze dank gaat uit naar de Club, Teco, Golfbaan Spaarnwoude, Restaurant Graan voor Visch en onze referee Guus Janus.

Ons team heeft nog 2 weken om de puntje op de i te zetten. Op 16 april is onze eerste wedstrijd tegen Zegerlsoot op de Noordwijkse. Keep you posted!

Team 36 holes

Monique Rongen, Irma Molin, Doris le Fèvre, Ilse op ’t Veld, Hélène Wiesenhaan en Daphne van den Berg (Captain)