29 April 2023 — Afgelopen zondag onze tweede wedstrijd in de competitie. Op golfbaan Zegersloot in Alphen aan den Rijn tegen Waterland. De dag begon heerlijk, ondanks de wat mindere voorspelingen. Zonnetje kwam door en zelf de jas kon uit. Op papier konden we wat punten binnenhalen, maar in de praktijk blijkt het toch weer anders. De ochtend foursomes verloren we met 4/2 helaas. Irma en Monique hadden de pot gewonnen. Chapeau Ladies!

Na de lunch gingen de matchplay partijen de baan in. Na de eerste 9 holes moesten de regenjassen aan en paraplu op. Na de ergste hoosbui bleef het een beetje regenen, maar we konden prima spelen. Op hole 14 zag ik Helene de hand schudden, ze was al klaar… maar wat de uitslag was bleef een verrassing. Mijn partij was op 17 klaar met 3/1 gewonnen en ging richting het clubhuis. Hier bleek dat Helene ook gewonnen had met 6/5, lekker bezig.
Even later kwam Doris binnen, zij had ook gewonnen met 3/2. Het duurde uiteindelijk even en daar kwam ook Ilse binnen, helaas verloren met 3/2. 8 punten in het clubhuis, dus het werd spannen of wat Irma en Monique binnen zouden brengen. Eerst hoorde we via Waterland dat Irma op AS was geëindigd, dus we hadden gewonnen. De euforie werd nog groter toen uiteindelijk duidelijk werd dat Monique ook haar partij gewonnen had met 3/1. 11/7 gewonnen! Lekker bezig dames.
Op naar volgende week, dan zijn we te gast bij ons voormalige Spaarnwoude lid Astrid Bloemen op de Haarlemmermeersche en spelen tegen Noordwijk 4. Het zou mooi zijn als we hier ook winnen, om op de 3de plek te eindigen in de poule.
Keep you posted!
Daphne