20 JUli 2023 — Dinsdagen 20 en 27 juni waren wedstrijden door golfende opa’s die donateur zijn van de stichting Old Grand Dad (OGD).

Wat houdt de stichting in. De stichting heeft tot doel om golfende opa’s door middel van een jaarlijkse donatie, kinderen met een beperking te laten bewegen. Doordat de stichting geld ter beschikking stelt om attributen te kopen waardoor deze kinderen kunnen sporten en of te bewegen.

Denk bijvoorbeeld aan een duofiets waar zij onder begeleiding lekker kunnen fietsen. Of de aanschaf van een speciaal zadel waardoor zij kunnen paard rijden. Zo zijn er nog vele voorbeelden te bedenken.

Ook kunt u zelf even rondkijken op de website www.oldgranddad.nl

Dan deze twee dinsdagen.

Bij onze mooie golfbaan wordt eens per jaar voor de donateurs een wedstrijd georganiseerd. Van de 68 donateurs hadden er dit jaar 46 opa’s zich opgegeven. Deze wedstrijd geldt tevens voor kwalificatie naar de regiofinale. Van deze 46 opa’s zouden de beste 8 (die mee zouden kunnen doen) uitgenodigd worden om een week later de regiofinale te spelen.

Met behulp van Cor van der Giesen en Rob Hulsman zijn de overzichten en kaarten samengesteld en werd er gestreden om de 8 felbegeerde plaatsen.

Dini Schaafsma en Carla Kool waren bereid gevonden om aan de wedstrijdtafel plaats te nemen.

Toen iedereen binnengekomen was en de kaarten waren ingevoerd bleek Jacques van Egmond de winnaar te zijn. Tweede werd Simon Wittebrood (die helaas niet mee kon doen op de 27e) en Ad Strengers derde. Zij kregen mooie prijzen die ter beschikking waren gesteld door Toos en Wilfred van Keijzerswaard. Tevens werden deze drie en Dini, Rob en ondergetekende verrast met heerlijke aardbeien en peultjes uit eigen tuin van Carla.

Ook waren er nog neary’s en longest drive met als prijs een mooie fles wijn, ter beschikking gesteld door Gerard Rosenhart, voor Jan Oost (2x), Dirk Smink, Ajan van der Horst, Henk Woortman (allen een neary) en Bert Wortel (longest drive)

Door behaalde positie en afzeggingen werden ook Ronald Engelsman, Cees Schaafsma, Huub Groen, Jan van der Sar, Andre van Beest en Leo Muller uitgenodigd.

Later werden ook nog John Koehorst en Henri Claassen uitgenodigd.

Voor alle deelnemers en niet aanwezige donateurs was er nog een verrassing in de vorm van een (klein) flesje Old Grand Dad whisky, gesponsord door onze mooie golfclub Spaarnwoude.

Tot zover 20 juni.

27 juni 2023, de regiofinale.

Daar stonden Rem Komen en ondergetekende eenieder welkom te heten, het één en ander te vertellen over de dag en de koffie met wat lekkers aan te wijzen.

Omdat er geen gunshot was, kwam iedereen geleidelijk binnen en na de koffie doorverwezen naar de E of D holes waar de marshals Cockie en Frans de opa’s op de juiste tijd lieten vertrekken. Ook bij de turn stonden zij op de eerste paar flights te wachten om ook geen greenfee spelers er tussen te laten. Alles ging in goed overleg.

Bij binnenkomst moesten de opa’s de wedstrijdkaart bij ondergetekende inleveren en kregen daarvoor een klein flesje Old Grand Dad whisky. De naamgever van de stichting.

Geen neary’s, geen longest dus meteen na afloop konden de winnaars en de in totaal eerste 8 opa’s opgeroepen worden voor de landelijke finale op 14 augustus a.s. op Wassenaarse Golfclub Rozenstein.

Maar….. de winnaar is onze eigen John Koehorst.

Na een mooie speech van John kon genoten worden van een heerlijk 2 gangen diner en daarna ging, na een mooie dag, ieder zijns weegs.

Jullie clubconsul Stichting Old Grand Dad,

Chris Cornelissen

Clubconsul Golfclub Spaarnwoude

crcornelissen@yahoo.com

0622222878

Volgend jaar zal er weer een clubwedstrijd gehouden worden en er is nog voldoende ruimte om nieuwe donateurs te verwelkomen. Geneer je niet en neem contact met mij op om in 2024 mee te gaan doen.