De eerste zomerse dag van 2022 volgens het KNMI, aan het weer kon het niet liggen.
Het woestijnklimaat dat we tegenwoordig in Nederland hebben heeft zijn invloed op de baan duidelijk gehad.
Vroeger stuiterden de ballen pas eind juli dertig meter door, nu al in mei.
Als je het geluk hebt dat je balletje niet te veel van richting wordt veranderd tijdens dat stuiteren heb je wel lekker korte slagen over.
Dat geluk had ik met een mooi rijtje parren en een birdie op D4 tot gevolg en een fijne 40 punten.

Carla, Monique en Sonny hadden heel wat minder geluk met de bounces en liggingen en streden vandaag niet om de prijzen. Niettemin een gezellige flight!
Na het spelen was het prima uit te houden op het terras in afwachting van de prijsuitreiking door Daphne en Doris. Walter had ons als wedstrijdleider vooraf al verwelkomd en in de baan vermaakt met zijn capriolen op de Ezigolf Tourer. Bedankt allen!
De 40 punten bleken precies genoeg door een betere tweede negen holes dan Angelo, die van zich deed spreken door maar liefst VIJF birdies te maken! Respect!

Golfbaan Spaarnwoude was sponsor voor deze wedstrijd met en fraai prijzenpakket, hartelijk dank daarvoor!
Tot de volgende wedstrijd!

Guus Janus
16 mei 2022