NGFActueel

Concept Heren Senioren 4 op Rozenstein

By 17 april 2022No Comments

Deze ronde voerde ons wederom naar Wassenaar, nu naar de baan van Rozenstein, we reden nu langs de kustroute welke ons liet genieten van een aantal in volle bloei staande bollenvelden. Wij wisten toen nog niet dat dit tot één van de hoogtepunten van de dag zou gaan behoren.

Als ik de spreker van Rozenstein goed begreep, bestaat de vereniging uit niet aangenomen leden van de Kon.Haagsche, Groendael en de Noordwijkse, hetgeen nogal frustrerend overkwam. Tegen beter weten in hoopten wij op een vergelijkbare baan als waarop wij vorige week onze kunsten hadden mogen laten zien. De baan op zich was nog wel acceptabel, maar de bunkers (weinig zand, harde ondergrond) en vooral de greens (dollar-spot en oneffen) waren om te huilen. Een putt van meer dan 50 cm kon zomaar een eigen leven gaan leiden, wanneer er een oneffenheid moest worden overwonnen.

Het heeft het spel van alle teams natuurlijk beïnvloed. Wij hebben ook weer een wijze les geleerd, aangezien wij enkele goede tussenresultaten niet over de eindstreep wisten te trekken, niet omdat onze tegenstanders de holes wisten te winnen, maar omdat wij de betreffende holes verloren. Ik bedoel hiermee, dat wij in een aantal gevallen te slordig waren en/of te veel risico namen, waardoor de tegenstanders geen of weinig moeite hoefden te doen om de hole op hun naam te schrijven Ook ik heb mij daar aan schuldig gemaakt, het wil echter niet zeggen dat wij de wedstrijd anders gewonnen zouden hebben, maar de uitslag had er waarschijnlijk wel dragelijker uitgezien, het werd uiteindelijk 4 – 14.

Gelukkig krijgen wij even de tijd om het te verwerken en de accu opnieuw op te laden, want komende week zijn wij gastheer. De week erna is het slechts een korte reis naar de Kennemer in Zandvoort, alwaar wij een resultaat hopen te behalen waar iedereen weer trots op zal kunnen zijn. Dirkshorn is gewaarschuwd, want wij zullen tot op het bot gemotiveerd zijn. Wordt vervolgd.

Wilfred v.K.

17-4-2022