24 oktober 2023 — Niet onverwacht maar toch nog snel is Johan Aartman, ons oudste lid van de Dinsdagsenioren, afgelopen maandag 16 oktober op 92 jarige leeftijd overleden.

Johan was één van de eerste leden van de Dinsdagsenioren van Golfclub Spaarnwoude, we hebben zelfs horen verluiden, dat Johan bij de oprichting betrokken is geweest ruim 30 jaar geleden. Johan kenmerkte zich als een echt ‘golfbeest’ die ooit een serieus lage handicap schijnt te hebben gehad.

We hebben Johan leren kennen als een man met soms best scherpe humor, zeer adrem en nooit om een woordje verlegen. Speelde je met hem in de flight en vroeg je hoeveel slagen hij had, dan was steevast zijn antwoord “eentje minder dan jij”.

Tot op hoge leeftijd heeft Johan met ons meegespeeld, alléén in een handicart want dat wilde hij, zodat hij kon stoppen wanneer het even niet ging, zonder iemand daarmee lastig te vallen. Wel vroeg hij zijn flightgenoten om zijn bal op te teeën en uit de hole te halen, omdat hij anders “voorover zou kukelen”.

Dit seizoen heeft Johan niet meer meegespeeld omdat zijn lijf dat niet meer toestond, Johan had daar wel moeite mee, want golf was zijn lust en zijn leven.

Johan had nog graag afscheid willen nemen van de Dinsdagsenioren en een rondje in de handicart willen ‘mee lopen’, helaas is dat er niet meer van gekomen.

Wij gaan hem missen.

23 oktober 2023

Team Dinsdagsenioren
Arlette de Wit, Nico Weerman, Paul Jansen, Piet Buter en Jolande van der Putten – van Dam