Zaterdag 22-07-2023

Een wedstrijd op je naam weten te schrijven, daar is veel geduld voor nodig maar ?: De aanhouder wint zullen we maar zeggen, daar is ie dan eindelijk !

Bewolkte dag met stevig briesje uit het noord-westen zorgde ervoor dat een lage score er voor niemand inzat zaterdag. Met mijn flight genoten Rachid, Anthony en Guus al besproken dat er op de E holes, beschermd tussen de bomen die nog over zijn, gescoord zou moeten worden. Immers met deze wind de D holes spelen leek ons nog een hele tour.

Met een mooie 3 over 38 op de E holes ging dat dus zoals besproken. Op naar de gevreesde D, en wat bleek ?:  als de meeste ballen worden geraakt zoals bedoeld en het swing tempo blijft zoals op een windstille dag, vliegen de slagen weliswaar minder ver of verder maar met de juiste club keuze en het juiste tempo komt dat wel goed. Verbazingwekkend en tegen alle verwachtingen in werd er met 2 over 38 afgerekend met de winderige D holes. Het was weliswaar een strokeplay wedstrijd maar de hcp aftrek bij de wat hogere handicappers moeten nog wel goedgemaakt worden dus was het nog geen gelopen zaak. Uiteindelijk was het verschil maar 1 slag met de nummer 2 Toch mooi dat verschillende niveau spelers samen competitief een sport kunnen bedrijven.

Lang verhaal kort: Het bleek een prachtige golfdag in een gezellige gebalanceerde flight met Guus als Referee. Rachid, die met slechts 3 slagen verschil 5de was geworden en Anthony met erg veel prachtige ijzerslagen van de tee waar ik alleen maar van kan dromen.

Nog een enorme dank aan Daphne, die als zo vaak de wedstrijdleiding in handen had waardoor alles weer op rolletjes verliep en mij er op het laatste uur nog in een flight wist te zetten.

Grote dank Daph,

Rob Zomerhuis