13 mei 2023 — Koningsdag viel dit jaar op donderdag, de dag dat de dames hun golf dag hebben.
Het was ideaal golfweer en om er toch een feestelijk tintje aan te geven, gingen we voor vlaggetjesgolf.

Alle dames kregen een rood-wit-blauw vlaggetje mee met daarop hun naam en het aantal slagen dat ze mochten gebruiken. Waren de slagen op, dan werd het vlaggetje in de grond gezet.
Het was een feestelijk gezicht (vooral voor de laatste flight) om zo rond de E8 of hole C8 de vlaggetjes te zien staan.

Ook was aan de dames gevraagd om voor deze dag de kleding aan te passen en wel in de kleuren rood-wit-blauw, hier was goed gehoor aan gegeven. Ook de prijsjes voor de beste drie en de neary waren afgestemd op de mooie driekleur.

Natuurlijk mocht ook de oranje wimpel niet ontbreken en tot ieders verbazing en zeker verrassing, stonden Henny en Tiny onderweg met oranjebitter, soesjes, koekjes en chocola ook allemaal in de oranje kleur.

De winnaar op de C-lus, Tineke G., heeft het als enige gepresteerd om haar vlaggetje weer mee naar het terras te nemen; chapeau! De winnaar op de ED-lus was Inge P., haar vlaggetje moest ze in de grond plaatsen op hole 18, ongeveer 80 cm van de vlag, erg knap allemaal.

We weten nu al dat koningsdag 2024 niet op donderdag valt maar…… zo rond die tijd gaan we zeker weer voor vlaggetjesdag.

Hieronder kun je klikken op de uitslagen en de vlaggetjesdag in beeld.
Was je er niet bij, dan heb je zeker iets gemist het was erg gezellig.

Toos

Uitslagen Vlaggetjes wedstrijd 2023