Donderdag 18 augustus ben ik getuige geweest van een zeer memorabele golfdag op Golfbaan Spaarnwoude. Een van de laatste rondjes van de donderdag zomeravondcompetitie dit jaar, die zoals altijd weer heel goed geregeld was door Roos en Peter. Een leuke flightindeling met Niels en Floris, 2 heren uit het succesvolle NGF zondag 27 holes team. En Meike Dell die ik mocht marken.

Nadat we op de eerste 2 holes wat ballen moesten zoeken in de bossen, kon vanaf hole 3 een sprint worden ingezet. Dit resulteerde in 36 slagen op de eerste 9 holes. Voor de liefhebber 2 bogeys en een birdy op de E9.

Op de 2e negen ging Meike gestaag door met haar parren. Zelfs de mindere afslag in de hindernis rechts op D4 resulteerde door een fraaie ‘chipin’ in een par. Die techniek paste ze ook toe op D6 voor birdy. En toen kreeg ze de smaak helemaal te pakken want ook D8 werd een birdy. Ze hield haar zenuwen goed in bedwang, haar afslag op de D9 was geweldig en met een ijzer 7 sloeg ze met haar 2e slag de bal circa 2 meter van de vlag. Dat was voor mij al het moment op haar te feliciteren met deze geweldige ronde. En jawel hoor de put voor eagle ging erin. Een rondje van 68 slagen, 3 onder de baan, en 45 stablefordpunten!

Waarschijnlijk de laagste ronde ooit op Spaarnwoude van een vrouw. Dat zoekt Wilfred nog uit. Met haar nieuwe handicap van 3.2 is Meike in ieder geval wel de laagste handicapper van de club geworden! Pro David niet meegerekend.

Het geheim van dit alles? Begin op jonge leeftijd met softbal, neem zo rond je 20e les van Craig en loop vanaf je 45e regelmatig een marathon. En wilt u haar mooie spel ook bewonderen? Dat kan tijdens de strokeplaywedstrijden op 3 en 4 september. De toegang is gratis!

Els Prinse

20-8-2022