Schoorvoetend werd begonnen met een Ladies Day Open op 11 augustus 2016. Een leuke dag voor de dames maar toch, het haalt het niet bij het succes wat het nu geworden is.
We hebben er wel twee jaar op moeten wachten maar op donderdag 7 juli was het zover:
Het 1ste lustrum van de “Ladies Day Open” kon gespeeld en gevierd worden. Aan het lustrum is niet veel aandacht geschonken aan de dag zelf des te meer.

Veel dames van binnen en buiten onze club hadden zich ingeschreven voor een heerlijk dagje golf. Na een hartelijk ontvangst en voorzien van een leuke goodybag keken de dames al naar de lonkende prijzen tafel. Helaas zaten de weergoden ons in de ochtenduren niet mee, maar desondanks werd er goed gescoord.

Het teamspel ‘Texas Scramble’ zorgde voor de saamhorigheid en met een hapje en drankje in de baan zat de stemming er goed in. Ik weet niet of het drankje in de baan heeft meegeholpen, maar er werden veel parren en birdies genoteerd!
Gedurende de middag werden als eerste de prijzen uitgereikt aan de dames die de A holes hadden gespeeld. Allemaal dames die voor het eerst met een teamspel meededen. Allen kregen ze een prijs en ze zijn van plan om er volgend jaar weer bij te zijn.
Daarna volgde de prijsuitreiking aan de dames die de C holes hadden gespeeld.
Vervolgens werd de organisatie in het zonnetje gezet…met zonnebloemen!
Aansluitend de prijsuitreiking voor de grote groep 18 holes speelsters.
Alle uitslagen staan in de bijlage.

We kunnen terugkijken op een zeer geslaagde dag voor alle golfsters, Golfclub Spaarnwoude, de Golfbaan en de DACO.
We kijken uit naar de Ladies Day Open van 2023.

Tot volgend jaar.

Namens de DACO