13 april 2024 — Na de koude en regenachtige winter was het (voor mij in ieder geval) de 1e dag dat je weer in een polo aan de wedstrijd kon beginnen. Volop zon en de temperatuur was goed. Dat er nog een stevige wind stond mocht de pret niet drukken.

Met Richard van Dam, Paul Oudendijk en Tom Visscher stond ik om 12.30 uur klaar om af te slaan Op E1. Gelukkig allemaal goed weg, wat bij mij altijd meehelpt om een rondje lekker te lopen. Voor ons liep het lekker en ook van achter geen druk.
Het warmere weer had ook positief effect op de balvlucht, samen met de kort gemaaide fairways werden er flinke afstand geslagen.
De 1e negen verliepen voor mij bijzonder goed. Drives recht en ver, 3e in de bunker en er soepel uit en dan ook nog par weten te maken. Het is vaker slechter gegaan. Uiteindelijk 22 stableford punten.
De 2e negen liep iets minder maar toch op iedere hole weten te scoren met 17 stableford punten als resultaat.. Ook bij de flightgenoten verliep het goed met 3 man bij de 1e vier in de hoge handicap en Paul op plaats 6 bij de lage handicap.

Dit keer pas aan het eind van de wedstrijd de balans opgemaakt. Bij het aantal behaalde stablefords voelde ik al nattigheid aankomen van het mogelijk mogen schrijven van een stukje. Maar zo spelend als in deze maandbeker heb ik dat er graag voor over.

Gelukkig was het aan het eind ook nog zonnig zodat het terras goed bezet bleef, wat ook voor de organisatie altijd leuk is bij de prijsuitreiking. Doris en Richard bedankt voor het organiseren van deze maandbeker. Ook dank aan de sponsor van de maandbeker van April, de firma Basalt Bouwadvies B.V, voor de uitgereikte prijzen.

Op naar de volgende wedstrijden,
Albert Krab