21 Juli 2023 — Hard work pays off. Het hele jaar ben ik al bezig om mijn swing te verbeteren samen met Sander van Duin (teaching pro van de Houtrak). Door het jaar heen merk ik dat er progressie in zit, maar de scores blijven uit. Dicht tegen de matchplay aan begon ik weer goed te spelen en dat gaf mij veel vertrouwen.

De eerste ronde had ik een bye, dus ging ik meteen het weekend in.

Zaterdag ochtend was Sonny mijn tegenstander. nadat ik de eerste hole had gewonnen en mijn afslag had gedaan op 2, sloeg Sonny zijn bal weg en zijn driverkop ging er achter aan. Een pijnlijk moment voor hem.

Uiteindelijk win in mijn partij 8&7 en was vroeg klaar. 3 ½ uur later moest ik aantreden tegen oud kampioen Hans. Hans had al zijn kruit verschoten in de ochtend en ik kon mijn goede spel voortzetten wat uiteindelijk resulteerde in een 9&8. Sorry Hans en Sonny voor deze uitslagen.

Zondag ochtend was Daan mijn tegenstander. Helemaal gaar van de vorige dag begonnen we aan de partij. Ik had mijn goede vorm meegenomen en Daan iets minder, die zaterdag heel goed stond te spelen. Snel nam ik een voorsprong en gaf deze niet meer uit handen.

De uitslag was uiteindelijk 6&5 en kon ik me gaan opmaken voor de finale. Mijn tegenstander kwam uit de match tussen Ron en een andere Daan. Er is lang gestreden maar uiteindelijk wint Daan op 16.

Vanwege het noodweer wat er aan zat te komen en alle partijen klaar waren gingen we een uur eerder de baan in. Dit keer niet in 2 ballen maar 1 vierbal met de finale van de Dames.

Ik was gebrand om deze finale te winnen omdat ik vorig jaar net te kort kwam tegen Daan. We zijn samen foursome maatjes dus we weten precies elkaars sterke punten.

Mijn putter was hot de afgelopen 3 ronden en dat kon in meenemen naar de finale. Op hole 1 gooi ik er meteen een birdie put in. Hole 2 maakt Daan een foutje waardoor ik aan Par genoeg had, maar ook deze birdie put ging er in. Een lekker begin maar nog genoeg te spelen. Hole 3 gooi ik er een par put in van 6 meter om op 2 up te blijven. Hole 4 verlies ik met birdie en hole 5 win ik weer met birdie, om vervolgens hole 6 weer met birdie te verliezen. Ik dacht hier, gaat het z’n dag worden met dit niveau. Uiteindelijk ga ik na de eerste 9 holes 3 up. Daan wint hole 10 terug. 11 en 12 gingen par, par om vervolgens op 13 het kantel punt was. Zowel Daan al ik zelf sloegen de bal rechtdoor het water in. Daan was iets meer links waardoor hij geen slag had naar de green en oplegde. Ik had nog 230 meter vanuit de rough en besloot er voor te gaan, wat een goede beslissing was want ik sla mijn bal op een meter of 5. Deze hole win ik om weer 3 up te gaan met 5 te gaan.

Hole 14 spelen we gelijk en kwam de overwinning wel erg dichtbij. Hole 15 verlies ik om weer terug te gaan naar 2 up. Hole 16 duurde heel lang omdat we na onze afslagen van de baan werden gehaald door de marshall. Er was een onweermelding binnen gekomen en moesten we naar de brug toe. Ikzelf was het hier niet mee eens en dat liet ik onder de brug duidelijk merken aan de marshall. Bij deze mijn excuses aan de desbetreffende mashall die dag. Nadat we terug mochten naar de baan speelden we de hole ook gelijk waardoor het 2 up was met 2 te gaan. Na allebei met 2 net voor de green te zijn gekomen op 17 lagen we allebei rond 5 meter voor par. Daan moest eerst putten en miste zijn put waardoor ik 2 puts had om winnaar te worden. Dit was niet nodig want nadat Daan zijn put had gemist deed hij zijn pet af en liep naar mij toe om mij te feliciteren. Ik kon nog niet helemaal gaan juichen want de Dames finale kwam ook tot op zijn eind. Nadat de Dames klaar waren op 17 en naar 18 gingen kon het feest beginnen.

Meike won bij de Dames na een spannende finale. Meike gefeliciteerd.

Ik wil hierbij de baan en alle vrijwilligers bedanken die na de storm de baan speelbaar hebben gemaakt voor dit weekend. Ook een groot compliment naar Monique om het weer te organiseren. Monique namens de gehele matchplaygroep BEDANKT.

Ook was mijn vader er 2 dagen bij om te kijken. En wat nog specialer was is dat mijn moeder voor het eerst in 17 jaar dat ik golf kwam kijken.

Een trotse winnaar,

Sjaak Vlaspoel