5 april 2023 —

Eigenlijk begon de voorbereiding voor de Openingswedstrijd al op vrijdag de 31ste. Door wind en regen hebben we de E gelopen om gevoel te krijgen hoe het er zaterdag aan toe zou gaan. Helaas bleek toen ook dat de oorspronkelijke samenstelling niet volledig zou zijn, Henk Woortman ziek bleek te zijn. Na afloop van de lus hebben we verschillende personen benaderd maar niemand lukte het om erbij te zijn, echter een teamwedstrijd als deze wil je natuurlijk niet met 3 man spelen. Uiteindelijk liepen we Casper Oidtmann tegen het lijf, hij had net zijn beker als winnaar van de vrijdagvossen wintercompetitie opgehaald en hij was gelukkig te porren om mee te doen op zaterdag.

Het team verder bestond naast Casper uit Richard van Dam, Albert Krab en Paul Oudendijk en wij startten dit keer op de D lus om 11uur net toen er een aanzienlijke bui naar beneden kwam. Het gevolg was dat D1 en D2 met minimale scores op de kaart gezet werden. Vanaf D3 begon het te lopen en stopte de regen. Op D4 kon Albert zijn eerste birdie afvinken om vervolgens de D lus met 44 punten af te sluiten.

We keken elkaar, ondanks de matige start, tevreden aan bij het begin van de E lus. Casper riep 5 punten per hole is 45 punten laten we daarvoor gaan! Nou als dan Albert opnieuw een birdie maakt op E3 en vervolgens maken overige flightgenoten diverse keren par dan gaat het crescendo! Met een totaal van 92 punten werd de kaart ingeleverd en smaakte het biertje en bittergarnituur na afloop uitstekend en toen Daphne en Doris de 3de plaats bekend maakten werd het duidelijk dat we in de prijzen zouden vallen. De 1ste plaats werd ons deel en daar waren we natuurlijk heel blij mee en trots op!

Wij danken iedereen die geholpen heeft om de eerste wedstrijd van het seizoen te organiseren, in het bijzonder Dahne en Doris voor de regie, Golfbaan Spaarnwoude voor de prijzen en wensen iedereen een mooi wedstrijdseizoen toe.

Groeten van Richard, Albert, Casper & Paul