31 augustus 2023 — Hieronder de nieuwe versie van het Reglement Strokeplaykampioenschap.
Dit reglement staat ook als pdf onder Info & Reglementen in de Footer van elke pagina.

Het wedstrijdreglement Strokeplay kampioenschap van GC Spaarnwoude luidt:

1. Conform het besluit van de AVL van najaar 2006 is deelname alleen mogelijk voor spelers die lid zijn van de GC Spaarnwoude en die GC Spaarnwoude ook als homecourse hebben.
  2. Er is een afzonderlijke dames- en heren kampioenschap.
  3. De wedstrijd is een algemeen kampioenschap voor alle leeftijden met een handicap van maximaal 36.
    Er wordt niet op leeftijd geselecteerd.
  1. De te spelen wedstrijdvorm is bruto strokeplay over 54 holes (drie ronden van 18 holes).
  2. De wedstrijd wordt gespeeld voor heren vanaf de witte tees en voor dames vanaf de blauwe tees.
  3. Het toernooi bestaat uit een eerste en een tweede ronde van 18 holes op zaterdag (eerste start om 07.00 uur) en een finale ronde van 18 holes op zondag (eerste start om 10.30 uur).
  4. De wedstrijd wordt gespeeld zonder handicapverrekening, maar alle drie de ronden zijn wel qualifying.
  5. Voor de twee ronden op zaterdag zijn er 64 startplaatsen. Bij overschrijving zal geselecteerd worden op handicap (hoogste handicap valt af).
  6. Van de 64 starttijden op zaterdag zijn er ca. 20 voor de dames gereserveerd en ca. 44 voor de heren. Indien een van beide groepen minder inschrijvingen heeft kunnen er meer spelers van de andere sexe meedoen (totaal blijft maximaal 64).
  7. De flights zijn niet gemengd.
  8. De flights op zaterdag worden ingedeeld op handicap (hoogste hcp eerst), op zondag op basis van de stand (laagste score in de laatste flight).
  9. Na de twee ronden op zaterdag vallen de deelnemers met het hoogste aantal slagen over de twee ronden af.
  10. Circa 16 heren & 8 dames spelen mee in de zondag finale ronde. LET OP: Bij “Ex aequo” aan het einde van de 1e speeldag of een gering aantal deelnemers in 1e/2e ronde kan van deze aantallen worden afgeweken door de wedstrijdleiding.
  11. Indien een speler zich kwalificeert voor de volgende ronde, maar zich zonder goede reden afmeldt voor de volgende ronde zal dit gezien worden als een no show en zal door de wedstrijdleiding de sanctie worden gesteld van uitsluiting van deelname aan wedstrijden. Deelname aan alleen de wedstrijd op zaterdag is dus NIET mogelijk !
  12. Zaterdag is een caddie toegestaan, zondag niet.
  13. Het gebruik van een buggy of handicart is niet toegestaan.
  14. Winnaars zijn de afzonderlijk deelnemende dame en heer met de laagste score over de drie ronden.
  15. De greenfees worden van het abonnement afgeboekt. Indien men geen abonnement heeft dient men zelf de greenfees te betalen.
  16. Bij onvoorziene omstandigheden beslist de wedstrijdleiding.

De wedstrijdleiding Strokeplaykampioenschap
Augustus 2023