8 November 2023 — Volgens onze decennia lange traditie sluiten wij het zomerseizoen af met een 9 holes wedstrijd op de A- en B-holes gevolgd door de gezamenlijke najaar lunch in de Waterkant van het clubhuis. Dat na de lange, droge en prachtige nazomer ook ons seizoen eindigde met een verzopen baan was bijna domper op de feestvreugde.

Onze High Tech Driving Range bracht voor de nieuwsgierige maandagsenior toch nog uitkomst door het, samen met de baan, organiseren van een wedstrijd via het In-Range systeem.

Met z’n twintigen is in teamverband tegen elkaar “gegamed” door ver of precies te slaan . Het was lollig om te zien hoe iedereen steeds fanatieker werd. Dat het niet alleen om deelnemen ging maar ook (een beetje) om het winnen was merkbaar aan de belangstelling voor de scoreborden waarop de teamscores werden bijgehouden.

We hadden daarbij uitstekende hulp en medewerking van de receptie medewerkers want de digitaal wat minder vaardige oudjes krijg je niet zo snel aan het gamen. Het bleek echter een alternatief dat naar meer smaakt en voor ons als wedstrijdleiding een blijvend alternatief wordt als de baan gesloten is……

Onze lunch was het Oud Hollandse Stampotten buffet. Deze lunch is voor ons niet alleen het podium om de seizoen prijzen uit te reiken maar is ook om het groepsgevoel van de maandagsenioren groep te versterken . Een groep die ruim 90 personen telt! Naast de gezelligheid wordt tijdens de lunch ook aandacht besteed aan serieuzere (golf) zaken.

Met zo’n grote groep kan het zeker voorkomen dat trouwe senioren door ziekte of blessures langdurig afwezig zijn. Dat willen wij graag weten om daar gepast aandacht aan te kunnen geven. Vanwege afnemende gezondheid en helaas fysiek niet meer in staat zijn om te golfen hebben wij ook van 2 trouwe leden afscheid moeten nemen. Verder zien wij , zeker in de winterperiode , een verschuiving van 18 holes wedstrijden naar 9 holes wedstrijden dat een betere inpassing/afstemming gaat vragen van de wedstrijdleiding in overleg met de baan.

Een prachtige spin-off van de maandagsenioren is de organisatie van de uitwisseling met een viertal Noord Hollandse golfbanen dat al jaren door Jan en Adri van der Sar wordt georganiseerd. Wij zijn aan Jan en Adri dan ook veel dank verschuldigd. Als wedstrijdleiding kijken wij terug op een mooie golfzomer en een geslaagde afsluiting met een geweldige groep mensen, Daar doen wij het voor.

Wij als wedstrijdleiding werden door de maandagsenioren royaal bedankt voor het werk dat wij het hele jaar doen.

De wedstrijdleiding maandagsenioren