5 Mei 2024 — Vrijdag 3 mei moest het dan gebeuren. Zoals de voorgaande wedstrijden was het wederom geen prettig golfweer. Wij speelden op de Haarlemmermeersche tegen de koploper Ooghduyne Senioren 1. Zij hadden 2 wedstrijdpunten meer en een beter doelgemiddelde. We hadden berekend dat 15-7 winst ons promotie zou brengen. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Hun 1e man heeft hcp 0.6 en daarachter nog 2 man hcp 8 en 1 van 10 .

Vol goede moed begonnen we om 14.00 uur aan onze missie . De uitslagen van de 1e 4 singles waren 2 gewonnen en 2 verloren. De greensomes gaven na de 2 partijen ook 1 gewonnen en 1 verloren . Alles hing dus af van de laatste 2 singles en hun greensome. Zij waren nog in de baan en niemand wist hoe ze er voorstonden.
Om 18.41 kreeg ik van Marcel Boots een berichtje vanaf hole 17. M en M winnen alles!

Hiermee was de uitslag bekend . 10-4  singles en 6-2 greensomes 16-6 gewonnen en ruim genoeg voor promotie. Dat betekent volgend jaar weer 27 holes competitie, hetgeen we vanaf het begin voor ogen hadden. Tijdens de borrel en diner werden we door al de teams uit onze  poule gefeliciteerd en toegesproken. Deze competitie was uitermate gezellig ook doordat alle teams elke keer allemaal  bleven dineren. Het bleef nog lang onrustig op de Haarlemmermeersche.

Onze dank gaat uit naar onze invallers Jan Smit en Jaap Broek, de golfclub Spaarnwoude voor het faciliteren van de competitie en de bediening van Graan voor Visch die het gastheerschap tot een goede dag maakte.

Paul Does
Eddy Muller